«Banca m-a lăsat fără un chior pe card!»
5 octombrie, zi cu ghinion pentru sute de români. Cei care au scos bani de la un bancomat Raiffeisen sau au plătit cumpărăturile într-un magazin care avea POS de la această bancă, s-au trezit cu găuri mari în buget.
Îţi iau bani pentru deschiderea de cont, pentru eliberarea unui card, comsion de administrare, comision la fiecare tranzacţie, comision la interogare sold, comision la transfer. Plăteşti de zeci de ori pentru orice operaţiune bancară. Dar să plăteşti o sumă şi să ţi-o ia de trei ori? Aşa ceva nu s-a mai pomenit. Până acum o săptămână, pe 5 octombrie. Celor care şi-au folosit cardurile VISA la bancomatele şi POS-urile Raiffeisen în ziua de 5 octombrie li s-a retras de trei ori suma pe care o aveau de plătit.
Bucureşteanul Alex Mihăileanu e unul din sutele de păgubiţi ai Raiffeisen Bank. „Vineri, am achitat rata la apartament. Am scos suma de pe cardul meu de ING de la Raiffeisen. Mi-am plătit rata, mi-am văzut de treabă. Seara, am intrat într-un magazin să cumpăr ceva de mîncare. Dau să plătesc cu cardul şi POS-ul afişează o eroare de toată frumuseţea: «Fonduri insuficiente».
Iubesc momentele astea, mă fac să mă simt cel mai împlinit om din lume. Spre norocul meu, aveam 50 de lei în portofel. Nu doar că am rămas fără un chior pe card, dar, potrivit extrasului e-banking, sunt dator cu 2.170 de lei către ING", spune Alex cu năduf, adăugând multe alte cuvinte imposibil de redat. Tânărul a sunat imediat la bancă.
„Omul din call-center îmi spune că, în mod normal, nu durează niciodată mai mult de două zile până când banii sunt viraţi înapoi în cont. Două zile! Două zile? Dacă întârzii plata unei rate cu o singură zi, te sună până mori de nervi, ba îţi mai şi trimit plicuri acasă. Dacă asta înseamnă siguranţă ori securitate bancară, eu o să-mi ţin banii sub saltea!", mai spune bucureşteanul Alex Mihăileanu.
Banca Raiffeisen dă vina pe procesatorul de carduri Euronet. Din cauza unei erori a sistemului informatic al procesatorului de carduri Euronet, toate plăţile realizate vineri, 5 octombrie, cu carduri VISA emise de alte bănci decât Raiffeisen, la POS-uri şi bancomate ale Raiffeisen Bank, au fost debitate de mai multe ori.
"La această oră toate tranzacţiile eronate au fost corectate şi banii au intrat sau vor intra în scurt timp în conturile titularilor. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create celor care au fost afectaţi. Banii vor intra în conturi cu data la care au ieşit din cont (vineri, 5 octombrie) astfel încât titularii conturilor să nu fie prejudiciaţi, cu alte cuvinte să nu apară ca datorând dobânzi sau comisioane pentru tranzacţiile înregistrate eronat", ne-a informat banca ieri la prânz.