Calea ferată Buzău-Făurei. La final de lucrări trenul va goni cu 120 km/h. Acum merge cu 30 km/h
Trenurile merg precum melcul în România. Și asta din cauza căilor ferate degradate. Acum se lucrează la modernizarea tronsonului Buzău-Făurei, unde garniturile ar trebuie să crească viteza de circulație de la 30 km/h, cu cât merg în prezent, la 120 km/h.
În alte țări trenul este principala sursă de locomoție. Mai ales când vine vorba despre distanțe lungi sau despre navetă între localități. La noi, însă, mașina personală este de bază.
Oamenii știu că odată urcat în tren e posibil fie să rămâi blocat în câmp cu orele, fie să ajungi mult mai târziu la destinație. Atât parcul feroviar, cât și căile ferate sunt vechi, uzate, astfel că pe multe tronsoane sunt limitări de viteză.
Trenurile circulă încet, ca nu cumva să deraieze. Este și cazul tronsonului Buzău-Făurei care a intrat în reabilitare în luna iulie.
Lucrările se desfășoară pe cele două loturi ale tronsonului, Buzău - Cilibia, respectiv Cilibia - Făurei, unde se demontează infrastructura veche și se înlocuiește.
Se repară și se montează dalele noi de beton pentru 12 treceri la nivel cu calea ferată și pentru terasamentele a două poduri de pe traseu.
Traversele de beton și aparatele de cale noi sunt produse la două fabrici de lângă Buzău.
315 km de cale ferată va fi modernizată
În urma acestei investiții de 1,5 milioane de lei/km, bani proveniți de la bugetul de stat, viteza pe cei 40 de km ai tronsonului va crește cu 90 de km/h: de la 30 de km/h cât este în prezent, la 120 de km/h.
Lucările ar trebui să fie gata până la finele acestui an. 315 km de cale ferată va fi modernizată.
”Se lucrează bine, iar planul CFR SA, pe care îl susțin pe deplin, este de a continua acest proiect și după Făurei, încă 60 de km până la Brăila. Dar pentru asta avem nevoie de alocări suficiente de la buget. M-am luptat anul acesta ca să obținem cei 200 de milioane de lei pentru întreținerea infrastructurii feroviare - bani cu care se fac asemenea lucrări. Și mai important, pe viitor, este să creștem progresiv aceste alocări, căci necesarul real este mult mai mare. Nu există o alternativă magică, scoasă din joben, pentru căile ferate, alta în afară de investițiile constante și din ce în ce mai consistente pentru acest domeniu dat uitării în ultimele decenii”, a declarat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
România are o reţea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri
În plus, în PNRR a fost inclus un program amplu de intervenții de tip reînnoiri, „quick-wins”, centralizări și electrificări de aproximativ un miliard de euro.
Dacă se va realiza, se va îmbunătăți viteza și calitatea infrastructurii pe circa 2.500 de km de cale ferată.
România are o reţea de cale ferată de aproape 11.000 de kilometri, a opta cea mai mare din UE, după Germania, Franţa, Polonia, Italia, Marea Britanie, Spania şi Suedia.
Însă doar câteva sute de kilometri sunt modernizaţi şi doar 37,5% electrificaţi, faţă de aproape 60% în Polonia, spre exemplu.
Citește și:
Incredibil! În China, nu există cuvântul „imposibil”: au construit o cale ferată în doar 9 ore
Trenul metropolitan. Opt tronsoane de cale ferată vor înconjura Capitala pentru a debloca traficul