Care este cea mai periculoasă intersecție din România. Mii de șoferi își riscă viața zilnic pe „drumul morții” pentru a scurta traseul

O intersecție dintre un drum comunal și Drumul European E85, supranumit și „drumul morții”, pune zilnic în pericol mii de șoferi.

Intersecția periculoasă din România / foto: Pixabay
Intersecția periculoasă din România / foto: Pixabay

Lipsa oricărei forme de infrastructură rutieră — fără sens giratoriu, fără bandă de accelerare și fără semnalizare — transformă intrarea în drumul național într-o adevărată „ruletă rusească”.

Punctul critic se află în comuna Ipotești, județul Suceava, unde aproximativ 7.000 de șoferi aleg zilnic această cale ca o scurtătură, în ciuda riscurilor. Deși drumul comunal figurează în acte ca fiind „în lucru”, niciun muncitor nu a mai fost văzut pe șantier, iar autoritățile nu au instalat niciun panou care să avertizeze conducătorii auto că accesul este interzis.

„Ai blocat europeanul pe ambele benzi”

Pericolul este amplificat de lipsa unei soluții de traversare în siguranță. Intrarea de pe drumul comunal direct pe E85, într-o zonă cu vizibilitate redusă și trafic intens, poate duce la tragedii.

„Ieşind de pe un drum comunal, făcând viraj la stânga, intrând pe un drum european, e un mare pericol de coliziune. În momentul în care ai ieşit de pe drumul comunal la stânga ai blocat europeanul, şi pe o bandă şi pe cealaltă. Plus că viteza este foarte mare”, a declarat Constantin Alecsa, instructor auto, pentru Observator News.

Autoritățile pasează responsabilitatea

Deși pericolul este cunoscut, măsurile concrete lipsesc. Autoritățile locale susțin că drumul comunal a fost asfaltat doar parțial și că, în acte, acesta este încă „în lucru”. În realitate, șoferii profită de scurtătura creată, iar în lipsa unor bariere sau semnalizări, intersecția rămâne deschisă.

Primarul comunei Ipotești recunoaște gravitatea situației, dar spune că vina le aparține șoferilor.

„Care vine din Suceava încurcă tare. Intersecţia este foarte importantă nu doar pentru comuna Ipoteşti. Vin şi multe tiruri. Merg şi cu peste 100 la oră”, a declarat Dumitru Gulei, primarul localității.

Când nu pot da vina pe șoferi, autoritățile locale invocă lipsa fondurilor și pasează responsabilitatea către Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.

La rândul său, DRDP susține că problema nu intră în atribuțiile sale: „Este în administrarea autorităţilor locale. Amenajarea intersecţiei trebuie făcută de cei care solicită, respectiv de cei de la drumul comunal. Este proprietatea dumnealor, în administrarea dumnealor. Să vină la mine cu proiect, să propună, să le dăm aviz”, a declarat Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.

O intersecție de 1,5 milioane de euro

Costul estimat pentru amenajarea intersecției se ridică la aproximativ 1,5 milioane de euro. Deocamdată însă, în loc de soluții, autoritățile oferă doar explicații și acuze reciproce. Între timp, intersecția de la Ipotești rămâne un punct negru pe harta rutieră a României.



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
printul william craciun gettyimages jpg
Daniel Baluta si Sorin Grindeanu rezultate alegeri primarie Bucuresti  Foto Inquam Photos  Octav Ganea (2) jpg
Ciprian Ciucu si Ilie Bolojan  Ludovic Orban Foto Inquam Photo    Codrin Unici (4) jpg
images jpg
Bucuresti, foto Shutterstock jpg
casa lemn pexels jpg
La 79 ani, Cristian Gatu vrea sa si refaca viata jpg
Sesizare penală a IICCMER privind tratamentele neomenoase aplicate în perioada comunistă în „Spitalul pentru copii neuropsihici cronici Siret” jpeg
image
actualitate.net
image
actualitate.net