Care este stadiul lucrărilor la drumul Expres Brăila-Galați
Multe proiecte de infrastructură din România reprezintă adevărate provocări pentru specialiști. Cel mai bun exemplu este Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6), considerat unul dintre cele mai complicate proiecte de infrastructură din România. De ce? În porțiunea apropiată de Galați, trebuie realizată o zonă de aproape 2 kilometri formată numai din structuri: 3 viaducte, un pod metalic și un pod hobanat.

Potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, Drumul Expres Brăila – Galaţi are o lungime de 10,76 km, fără cei aproape doi kilometri de structuri din apropiere de Galați, iar valoarea contractului este de 449,42 milioane lei, fără TVA.
Drumul Expres Brăila-Galați trebuia să fie gata în 2024
DEx 6 trebuia să fie gata anul trecut, în decembrie, însă constructorul, firma românească UMB, a depășit termenul contractual. Drumul, la care se lucrează din 2022, va fi însă gata anul acesta promit reprezentanții CNAIR și Ministerului Transporturilor. Conform unor surse din cadrul CNAIR, constructorul a promis că la vară drumul va fi gata
Ce spune Ministrul Transporturilor despre Drumul Expres Brăila-Galați
„Stadiul lucrărilor pe şantierul Drumului Expres Brăila – Galaţi a ajuns la 90%, fiind mobilizaţi 150 de muncitori şi 210 utilaje”, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe contul său de pe o rețea de socializare.
„Constructorul român montează la ora actuală tablierul metalic la podul hobanat peste râul Siret (al doilea pod hobanat ca mărime din România, după podul Agigea).(...)După finalizarea de anul acesta, DEx6 va realiza conexiunea cu Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila”, a precizat Grindeanu
Ce trebuie să știți despre Drumul Expres Brăila-Galați
„La capătul dinspre Galați al drumului este în lucru una din cele mai spectaculoase lucrări de artă de pe un proiect rutier din țară”, declara încântat acum o lună Ionuț Ciurea de la Asociația Pro Infrastructura, cle mai important ONG în domeniu.
„Avem o zonă de aproape 2 kilometri formată numai din structuri: un viaduct care traversează digul de protecție al Siretului, un pod metalic în arc peste calea ferată, o altă structură de viaduct peste care se leagă direct un pod hobanat peste râul Siret, iar la final un alt viaduct care traversează liniile de cale ferată din depoul Balboși”, a explicat inginerul Laurențiu Cezar Munteanu, cel care se ocupă de supervizarea lucrărilor pe șantier.
Cel mai impresionant este podul hobanat, în lungime de 307 metri, al doilea ca amploare din România, după cel de la Agigea.



































