Ce se întâmplă cu șantierele din București: Pasajul Doamna Ghica, Prelungirea Ghencea și parcarea de la Vergului
În București sunt deschise trei șantiere importante: Pasajul Doamna Ghica, Prelungirea Ghencea și parcarea de la Vergului. În acest moment, nu se mai lucrează pe niciunul dintre ele și nici nu sunt bani pentru ele.
Primăria Capitalei nu are bani pentru investiții, iar conturile instuției sunt blocate, ca urmare a unor titluri de executare. Datoriile curente ale instituției sunt de 2,5 miliarde lei.
Conturile Primăriei Capitalei sunt blocate, la fel și șantierele
Din acest motiv nu pot fi plătiți constructorii, iar lucrările deja demarate în mandatul Gabrielei Firea sunt oprite.
Vorbim despre Pasajul Doamna Ghica, nodul intermodal şi parking Vergului, cu 500 de locuri, de la capătul Șoselei Pantelimon, și modernizarea străzii Prelungirea Ghencea.
Primarul Nicușor Dan a venit cu ideea ca acestea să fie transferate la Compania Naţională de Investiţii sau la primăriile de sector.
Pasajul Doamna Ghica ar fi trebuit să fie gata anul trecut
Lucrările la pasajul din Doamna Ghica au fost finalizate în proporție de 40%, deși ar fi trebuit să fie gata încă din toamna anului trecut.
Traficul este extrem de aglomerat, iar locuitorii din zonă sunt nemulțumiți că au fost lăsați cu șantierul pe cap.
Lucrarea este executată de una dintre companiile municipale înființate de fostul primar general, Gabriela Firea – Trustul de Clădiri Metropolitane, iar valoarea toatală a contractului este de aproximativ 110 milioane de lei fără TVA.
Parcarea de la Vergului urma să fie dată în folosință în aprilie
Parcarea pentru mașini și terminalul multimodal pentru transportul în comun de la Cora Pantelimon ar fi trebuit să fie date în folosință până la finalul lunii aprilie al acestui an.
Investiția în care s-au băgat 100 de milioane de lei este gata în proporție de 82%. Parcarea cu 500 de locuri va cuprinde: buclă întoarcere tramvai, peroane, sală așteptare, zonă food, zonă maxi taxi, culoar până la viitoarea stație de metrou și pasaj pietonal care va înlocui trecerile de pietoni.
Obiectivul face parte din proiectul "Reabilitare Sistem Rutier cu Linii de Tramvai pe Șos. Pantelimon și Șos. Iancului". Contractul a fost semnat de Gabriela Firea în august 2019. Parcarea trebuia să fie gata în 12 luni, dar lucrarile au întârziat.
Doar 3% din Prelungirea Ghencea sunt gata
Pe Prelungirea Ghencea avem un alt șantier abandonat. Nu se mai lucrează aici din prima zi în care Firea a pierdut alegerile, deși aceasta a predat mandatul după o lună de la scrutin.
Progresul fizic de aici este de 3%, pentru că au fost executate lucrări doar pe sectorul Strada Brașov- Râul Doamnei.
Bulevardul Prelungirea Ghencea ar urma să fie lărgit pe întreaga distanță la două benzi pe sens și trei benzi în zona intersecțiilor, s-ar introduce semaforizarea tronsonului și s-ar realiza și o cale dublă de tramvai între strada Brașov și Centura București, dar și piste pentru biciclete.
De asemenea, în plan este trecută și modernizarea și repoziționarea căii de rulare dintre strada Brașov și Terminalul Ghencea.
Lucrările au început pe 16 septembrie 2019 și oprite un an mai târziu. Costurile sunt de 80 milioane euro.