Ce se întâmplă în Prelungirea Ghencea, cea mai veche stradă în reparații din București

Pus pe hârtie în 2006, început în 2009, neterminat în 2022. Este povestea celui mai vechi proiect de infrastructură din București, modernizarea arterei Prelungirea Ghencea! Primarul Capitalei, Nicușor Dan a promis că pe 15 iulie încep demolările în forță la 200 de proprietăți expropriate și până la sfârșitul verii se vor finaliza lucrările la porțiunea cuprinsă între străzile Brașov și Râul Doamnei

Modernizarea arterei Prelungirea Ghencea bate pasul pe loc. Foto: pmb.ro
Modernizarea arterei Prelungirea Ghencea bate pasul pe loc. Foto: pmb.ro

Abandonate mulți ani, lucrările la Prelungirea Ghencea au fost reluate în septembrie 2019, valoarea investiţiei fiind de 345,5 milioane de lei fără TVA. Perioada de execuție inițială era de 24 de luni de la predarea amplasamentului dar termenul a trecut iar lucrările bat pasul pe loc.  

În acest moment se lucrează pe tronsonul cuprins între strada Brașov și strada Râul Doamnei și doar la linia de tramvai și la mutarea utilităților. De lucrare se ocupă una dintre companiile Primăriei Capitalei care a scăpat de desființare, Trustul de Clădiri Metropolitane. 

Nicușor Dan a anunțat că pe șantier se lucrează în două schimburi. Foto: pmb.ro
Nicușor Dan a anunțat că pe șantier se lucrează în două schimburi. Foto: pmb.ro

Cu toate că până acum nu au fost respectate numeroase termene de finalizare al șantierului, edilul Nicușor Dan anunță că la finalul verii va fi gata primul tronson modernizat al arterei, cel cuprins între intersecțiile cu străzile Brașov și Râul Doamnei. 

Nicușor Dan despre Prelungirea Ghencea 

”Accelerăm lucrările la Prelungirea Ghencea. TCMB (Trustul de Clădiri Metropolitane București) a demarat un program de muncă în două schimburi: primul între orele 06:00-14:30 și cel de-al doilea de la 13:00 până la 21:30.  

În acest moment se lucrează la caseta drumului, borduri, instalația electrică de alimentare a liniei de tramvai și se pregătește turnarea betonului la fundațiile stâlpilor. Mai mult, începând de azi se demarează lucrări la infrastructura liniei de tramvai dinspre Str. Brașov spre Strada Râul Doamnei, numai pe porțiunile pe care se poate asigura circulația auto pe minim o bandă. 

De asemenea, în ceea ce privește exproprierile din zona Prelungirea Ghencea, reamintesc faptul că banii au fost consemnați în conturile proprietarilor și că demolările necesare pentru lărgirea drumului vor începe în scurt timp”, a anunțat pe o rețea de socializare Nicușor Dan. 

Trei pasaje pietonale subterane pe Prelungirea Ghencea 

Primăria Capitalei va finaliza în toamnă documentele pentru exproprierea proprietarilor de pe tronsonul II al lucrării, cuprins între intersecțiile cu străzile Valea Oltului și Mărăcineni. Conform economica.net, se vor începe tot din toamnă lucrările la trei pasaje pietonale subterane: 

-la stadionul Ghencea,  

-în dreptul școlii nr 279 de lângă intersecția cu strada Ghidigeni,  

-în dreptul școlii nr 144 de lângă intersecția cu strada Valea Oltului.  

În același timp, o altă societate a Primăriei Capitalei, Compania Municipala Energetica Service lucrează la actualizarea indicatorilor tehnico – economici ai lucrării de supralărgire a șoselei pentru porțiunea cuprinsă între intersecția cu strada Valea Oltului și cea cu Șoseaua de Centură.  

Lucrarea a avut constructori stabiliți dar aceștia au decis să rezilieze contractul pentru a obține actualizarea prețurilor din contract la materialele de construcție. Noile valori vor trebui aprobate prin vot în Consiliul General, de fapt ”Parlamentul” Capitalei, iar reprezentanții Municipalității estimează că până la sfârșitul anului procedura va fi gata. 

Astfel din 2023 se va trece la lucru în forță pe toată porțiunea din Prelungirea Ghencea cuprinsă între Valea Oltului și Șoseaua de Centură a Capitalei. 

Termenul pentru finalizarea lucrărilor era 2021. Foto: pmb.ro
Termenul pentru finalizarea lucrărilor era 2021. Foto: pmb.ro

Ce trebuie să știți despre modernizarea arterei Prelungirea Ghencea 

Proiectul urmărește modernizarea și supralărgirea arterei Prelungirea Ghencea până la intersecția cu Șoseaua de Centură a Capitalei. Concret, este vorba de supralărgirea arterei care se întinde de la terminalul tramvaiului 41, strada Brasov și până la ieșirea din București spre Mogoșoaia, unde a fost construit deja un pasaj rutier suprateran. 

Este vorba de extinderea șoselei de la două benzi la patru benzi, prelungirea liniei de tramvai până la aproape de Șoseaua de Centură, amenajarea de trotuare, piste de biciclete, mutarea și totodată reabilitarea utilităților. Astfel, urma să apară una dintre cele mai moderne artere din București, o nouă Prelungirea Ghencea cu o lungime de 6 km.  

Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

image
image
image
image
image
image
masa de pranz jpeg
ligia deca cozi gradinite de vara inscriere 842028 webp
medic jpg
foto1 viol jpg
ce te impiedica sa ai mai multi bani 1536x864 jpg
bani divort1 jpg
Kate Middleton în negru, GettyImages (1) jpg
legume fructe vitamine naturale jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net