Cele 3 documente de care ai nevoie pentru o pensie mai mare la recalculare. Unde și până când trebuie să le depui
Cele 3 documente de care ai nevoie pentru o pensie mai mare la recalculare. Unde și până când le depui! Casa de Pensii informează cu privire la cele trei documente esențiale care trebuie prezentate pentru a obține o pensie mai mare în urma recalculării, conform noii legislații a pensiilor. Aceste documente sunt necesare pentru persoanele care solicită recalcularea pensiei prin prezentarea de acte/adeverințe relevante.
Cele 3 documente de care ai nevoie pentru o pensie mai mare la recalculare
Una dintre cele mai dificile probleme pentru pensionari la recalcularea pensiei este obținerea adeverințelor necesare. Aceste adeverințe, care pot varia foarte mult, trebuie să ateste că pensionarul a avut venituri ocazionale - cum ar fi sporuri, ore lucrate noaptea, în weekend etc, conform Newsweek.
Aceste venituri ocazionale nu sunt luate în considerare la recalcularea pensiilor începând din septembrie. Pensionarii trebuie să obțină aceste adeverințe de la companiile la care au lucrat și să le prezinte personal la Casa de Pensii. Aceasta se aplică doar pensionarilor care s-au pensionat înainte de 2001. De asemenea, pensionarii care au lucrat în străinătate pentru o perioadă trebuie să depună adeverințele necesare pentru recalcularea pensiei. Documentele necesare pentru obținerea adeverințelor sunt: cerere, copie după cartea de identitate, copie după cartea de muncă.
Adeverințele privind veniturile ocazionale pot fi depuse până la 1 septembrie. De asemenea, ele pot fi depuse între 1 septembrie și 1 martie 2025, când va avea loc recalcularea parțială. Dacă depui adeverințele cu veniturile ocazionale până la 1 martie anul viitor, pensia ta va fi recalculată din nou.
Cererea trebuie depusă la șeful compartimentului financiar. Recalculările pensiilor au fost efectuate, iar în prezent se tipăresc noile documente. Primele adeverințe cu pensiile recalculate vor ajunge la pensionari după data de 11 iulie. Ordonanța de Urgență care specifică modul în care adeverințele cu noile pensii vor fi trimise pensionarilor a fost publicată.
Documentul arată următoarele:
(3) Deciziile de recalculare emise conform art. 1 alin. (2) de către casele teritoriale de pensii vor fi transmise către subunitățile desemnate din rețeaua Companiei Naționale „Poșta Română” - S.A., însoțite de un borderou.
(4) Ordinea înregistrării deciziilor în borderou trebuie să fie identică cu ordinea deciziilor expediate de casele teritoriale de pensii către Compania Națională „Poșta Română” - S.A..