Cum arată marile șantiere neterminate ale Capitalei? În ce stadiu se află
Construcția Pasajului Ciurel și a noului patinoar Flamaropol sunt două dintre cele mai vechi șantiere ale Capitalei. Click! îți spune care mai este situația celor două investiții.
Lucrările la Podul Ciurel din București avansează în ritm de melc, după 9 ani de la debutul proiectului menit să ofere o alternativă la accesul spre A 1, autostrada București-Pitești. În prezent, șoferii care folosesc A 1, au la dispoziție doar Bd Iuliu Maniu pentru a intra sau ieși din oras, dar această arteră este sufocată de trafic. Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, podul trebuia terminat până la sfârșitul anului dar acest lucru nu s-a întâmplat. Pe pasaj a fost turnat primul strat de asfalt pe podul care trece peste Dâmbovița și Șoseaua Virtuții. În acest moment, sunt într-un stadiu avansat lucrările la hidroizolația structurilor pasajului și s-a început instalarea parapetelor metalice de protecție.
A fost finalizat tăblierul metalic al pasajului peste Șoseaua Virtuții, iar la podul hobanat peste Râul Dâmbovița, montarea și prima etapa de tensionare a hobanelor este definitivată, urmând etapa finală de tensionare a hobanelor. Se lucrează la finalizarea rampelor de acces către pod. Este primul tronson dintre cele trei ale pasajului, care se unește cu centura Capitalei. Proiectul a început în 2010, însă a stat blocat în instanţă din cauza conflictului dintre proprietari şi municipalitate, ceea ce a dus la întârzierea termenelor. Ce urmează după finalizarea Pasajului Ciurel? Se va construi o arteră nouă care va face legătura între Nodul Virtuții și Bulevardul Uverturii, dar deocamdată nu există decât proiectul iar exproprierile nu s-au făcut.
Patinoarul Capitalei, un șantier abandonat
Un schelet de beton, grămezi de material de construcţie, totul acoperit de bălării. Așa arată şantierul părăsit al patinoarului din Parcul Naţional din Bucureşti, unde în vara lui 2019 ar fi trebuit inaugurat noul patinoar Flamaropol. În prezent, lucrările la Patinoarul Flamaropol, începute în 2017, sunt executate în proporţie de 35 la sută, deşi ar fi trebuit terminate în 24 de luni. În mai anul trecut, primarul Capitalei, Gabriela Firea, anunţa că au fost executate aproximativ 25 la sută din lucrările de reconstrucţie şi modernizare a Patinoarului Mihai Flamaropol din cadrul Complexului Sportiv Lia Manoliu. „Încă de anul trecut, Primăria Municipiului Bucureşti a solicitat antreprenorului transmiterea unui program de execuţie revizuit, justificarea întârzierilor înregistrate, modalităţile de recuperare a acestora, cu precizarea fermă a măsurilor şi resurselor ce urmează a fi utilizate. Deşi au existat numeroase întâlniri între reprezentanţii PMB şi constructor, acesta nu şi-a asumat nici un termen”, acuza primarul general al CapitaleiGabriela Firea constructorul.
Valoarea contractului pentru refacerea şi modernizarea patinoarului artificial Mihai Flamaropol a fost de 99.935.947,53 lei, exclusiv TVA. Contractul a fost atribuit asocierii Astaldi-UTI. Vechiul patinoar Mihai Flamaropol a fost construit în anul 1952 şi pentru că se afla într-o stare avansată de degradare, a fost demolat în luna martie 2017. Potrivit proiectului, patinoarul, atunci când va fi finalizat, urmează să aibă o suprafaţă desfăşurată de aproximativ 9500 mp, cu o capacitate de 3.100 locuri. De asemenea, acoperişul viitorului patinoar va fi pietonal, sub formă de parc, orientat spre lacul din Parcul Naţional. Investiţia va cuprinde pe lângă patinoarul acoperit şi un bazin semiolimpic, o zonă spa cu terasă exterioară, un skate park şi un centru de escaladă, precum şi un restaurant panoramic cu terasă
Citiți și
Patinoarul din Parcul Naţional, la ani lumină de a fi finalizat
Podul de 6.400 de tone, ridicat la milimetru de o macara-gigant