Cum va arăta podul dintre România și Ucraina peste Tisa. Ce se știe până acum

26 noiembrie 2021
article img
Podul va avea capătul din România în județul Maramureș, în dreptul localității TeplițaFoto: ziarmm.ro

Au început procedurile pentru proiectarea și construcția podului care va lega România de Ucraina, peste Tisa. Investiția trebuie finalizată până în 2024 iar costurile sunt estimate la aproape 155 de milioane de lei

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Consiliul Județean Maramureș au lansat licitația pentru proiectarea și execuția podului peste Tisa. Denumirea investiției este ”Pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației” iar fondurile vor fi oferite de proporție de 85 la sută de UE prin programul Infrastructură Mare 

Ce se știe despre licitația pentru podul de la Teplița peste Tisa 

În prezent, potrivit ziarmm.ro, documentația a fost lansată în SEAP și se află în procedură de selecție pentru verificare de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, iar termenele pentru depunerea ofertelor sunt următoarele: 

  • deschiderea ofertelor – a treia decadă a lunii ianuarie 2022; 
  • perioada de evaluare a ofertelor – 60 de zile lucrătoare; 
  • ordin de începere – aprilie –  mai 2022; 
  • termenul de elaborare a proiectului tehnic inclusiv aprobarea acestuia și obținerea autorizației de construire – prima decadă a lunii octombrie 2022; 
  • în ceea ce privește finalizarea lucrărilor de execuție, termenul estimat este luna iunie 2024. 

Potrivit sursei citate, vor fi de fapt două poduri paralele peste Tisa, cu o distanță de 3 metri între ele. Va fi un pod pentru fiecare sens de circulație, având o structură formată din tablier mixt oțel-beton, cu două benzi pe sens și o lungime totală de 261,20 metri. Proiectul prevede și realizarea a 1,2 kilometri de drum nou, construcția a cinci poduri de desecare, o intersecție de tip girație și un punct de frontieră cu parcare. Valoarea totală a proiectului este de 154,212,613.86 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 110,395,006.58 lei, 15% contribuția proprie 19,481,471.74 lei, restul de 24,336,135.54 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. 

Citiți și

Cum arată acum podul care va lega Dobrogea cu Muntenia şi Moldova

Imagine spectaculoasă cu podul suspendat peste Dunăre