DraculaLand, „monstrul” de peste un miliard de euro care apare lângă București! Cel mai mare proiect de divertisment din Europa se lansează în România

România pregătește lansarea unuia dintre cele mai ambițioase proiecte private din Europa: DraculaLand, o investiție de peste un miliard de euro, creată pentru a deveni cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent. Conceput pe 160 de hectare aflate la 20 de minute de București și 15 minute de Aeroportul Otopeni, proiectul își propune să transforme legenda lui Dracula într-un magnet global pentru turiști și investitori.

În România se lansează proiectul DraculaLand / foto: Facebook
În România se lansează proiectul DraculaLand / foto: Facebook

DraculaLand integrează tehnologii avansate, arhitectură futuristă și storytelling cultural, într-o infrastructură multi-dimensională dedicată următoarei generații de vizitatori. Printre elementele-cheie se numără:

„DraculaLand este un proiect de țară”

- DraculaLand Theme Park – peste 780.000 mp, 6 zone tematice imersive și peste 40 de atracții majore; 

- Arenă multifuncțională – aproximativ 80.000 mp construiți, 22.500 de locuri pentru concerte, festivaluri, competiții de esports și evenimente internaționale; 

- Fashion&Home-Deco Luxury Outlet – aproximativ 9.000 mp construiți de retail și 3.000 mp construiți de F&B, cu peste 70 de branduri, concept dezvoltat împreună cu Piuarch Milano și The Mall Firenze Team; 

- Dracula Grand Hotel (4★), Dracula Family Hotel (3★+), Dracula Inn (3★) – 1.200 de camere, spații de conferință și facilități premium; 

- Aqua Park &Thermal Spa – aproximativ 50.000 mp construiți, peste 30 de atracții acvatice și una dintre cele mai mari piscine cu valuri din Europa; 

- RacingTrack & Motor Park – circuit de circa 4,5 km, cu paddock, garaje, zone VIP și facilități media; 

- Business Accelerator & Tech Hub – aproximativ 15.000 mp construiți, peste 1.000 de posturi de lucru pentru startup-uri din gaming, AI și industrii digitale creative. 

„DraculaLand unifică tot ce am învățat în real estate: disciplină, rigoare, viziune și capacitatea de a ține împreună echipe complexe, cu specializări foarte diferite. Dar, mai important decât atât, adaugă o poveste care dă sens fiecărui metru pătrat construit.

Pentru mine, DraculaLand este un proiect de țară – un simbol că România poate și trebuie să construiască repere, nu doar clădiri sau simple proiecte imobiliare.” - Dragoș Dobrescu, fondator DraculaLand.

DraculaLand este realizat în colaborare cu arhitecți, ingineri și consultanți internaționali de top. Designerii proiectului spun că nu este doar o investiție imobiliară, ci un concept cultural unic pentru Europa.

„Dracula Outlet Mall a fost gândit ca un catalizator social, activ pe tot parcursul zilei – un loc nu doar pentru shopping, ci pentru a trăi, a te întâlni și a împărtăși experiențe. Încă de la început a fost clar că DraculaLand nu este doar un proiect imobiliar, ci o declarație culturală: un loc în care arhitectura, tehnologia, creativitatea și lifestyle-ul se întâlnesc într-un mod rar întâlnit în Europa.”  - Gino Garbellini, founding partner Piuarch Milano.

Metavers, tehnologie și o nouă identitate pentru România

„DraculaLand va fi unul dintre foarte puținele proiecte din România construite cu strategie clară, cu disciplină și cu o execuție riguroasă de la primele discuții până la operare. Va reuni retailul, entertainmentul, ospitalitatea, infrastructura culturală și tehnologia într-un mod pe care îl întâlnim foarte rar în Europa.

Pentru branduri și investitori, va însemna stabilitate, predictibilitate și un cadru profesionist în care își pot dezvolta business-ul pe termen lung.”  - Andreea Mihai, senior executive leader in retail, real estate, marketing si e-commerce, cu experiență de peste două decenii în grupuri precum: Carrefour, Hagag, Leroy Merlin și NIRO.

În paralel cu construcția fizică, proiectul va avea și un metavers propriu, dezvoltat în Unreal Engine 5. Acesta va funcționa ca un „digital twin” al parcului, oferind acces global la experiențe interactive. Platforma va integra:

- DraculaCoin – tokenul nativ al ecosistemului, utilizabil atât în mediul digital, cât și în lumea fizică; 

- Sisteme de tip NFT pentru proprietate digitală, recompense și experiențe exclusive;

- Personalizare bazată pe inteligență artificială, pentru ca fiecare utilizator să aibă un parcurs narativ și un avatar unic;  

- Conexiune în timp realcu evenimentele fizice din parc – concerte, competiții, festivaluri și experiențe speciale reflectate în timp real în universul digital.

Impactul estimat este uriaș: peste 5.000 de locuri de muncă, un aport economic de 5 miliarde de euro în următorii 10 ani și aproximativ 3 milioane de vizitatori anual, chiar din prima fază.

Prin dimensiune, concept și tehnologie, DraculaLand promite să devină un nou reper european, un proiect iconic construit în jurul unei legende universale, reinterpretată prin inovație și standarde internaționale.

„DraculaLand transformă în sfârșit această recunoaștere globală într-o atracție structurată, de înaltă calitate, care va prezenta patrimoniul României cudemnitate și creativitate. Nu vorbim doar despre un parc tematic, ci despre un activ cultural care va întări locul României pe harta turismului mondial și va funcționa ca un motor economic pe termen lung.” - Vlad Marinescu, fost președinte al Federației Internaționale de Esports.  



Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
www.gandul.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.viva.ro
image
www.unica.ro
image
playtech.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
www.stiripesurse.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
imbatranire Alzheimer jpg
image png
ceas shutterstock jpeg
haine jpg
ciocolata, foto shutterstock jpg
scabie raie mancarime piele freepik jpg
Dr  Vlad Ciurea, foto Facebook jpg
Ceai verde  Foto Freepik com jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net