Faci accident cu un asigurat Astra? Plăteşti din buzunar!
Dacă ai fost accidentat de un şofer care are RCA la Astra, pregăteşte-te pentru ce e mai rău. Ai unde să depui cererea de daună, dar nu primeşti banii pentru reparaţie. Asta până când firma de asigurări nu este declarată definitiv de instanţă în faliment.
În august 2015, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a cerut intrarea în faliment a societăţii de asigurare Astra. Solicitarea a fost validată de instanţă în 3 decembrie 2015, iar de la acea dată, timp de 90 de zile, cererile de daună, precum şi cele de plată au putut fi deschise la Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA). Perioada a expirat ieri, dar consiliul ASF a stabilit ca documentaţia să fie depusă şi de acum înainte tot la FGA. O altă alternativă ar fi fost KPMG Restructuring, lichidatorul Astra Asigurări. Tot la Fondul de Garantare se depun şi dosarele de plată, însă banii nu vor veni prea curând. “Noi ne facem treaba. Deschidem dosarul de daună, inspectorul se întâlneşte cu păgubitul, dar nu putem plăti până ce Astra nu rămâne definitiv în faliment. Aşteptăm decizia Curţii de Apel”, ne-au declarat surse din piaţă. Cu alte cuvinte, dacă ai fost tamponat de un asigurat Astra nu ai la dispoziţie prea multe variante. Fie aştepţi cu maşina buşită până când se va reglementa situaţia, fie o vei repara pe banii tăi sau pe banii service-ului, dacă este de acord, urmând să-i recuperezi cândva. Şi sunt şanse mari să fi lovit de un şofer cu RCA încheiat la Astra. Pe străzi circulă în jur de 500.000 de maşini asigurate la această societate. Din informaţiile obţinute de Click!, am aflat că FGA a preluat de la Astra 57.710 dosare de daună, iar în ultimele trei luni au fost înregistrate 9.921 de cereri de deschidere dosare de daună şi 21.371 de cereri de plată. Reprezentanții FGA estimează că valoarea pagubelor ar putea ajunge undeva la 680 de milioane de lei. Plata despăgubirilor se va face în limita a 450.000 lei pentru fiecare creditor. Ca să nu se ajungă în situaţia aceasta, KPMG ar fi putut să denunţe contractele de asigurare. Astfel, şoferii cu RCA la Astra ar fi încasat banii achitaţi pe restul perioadei cât nu ar mai fi fost acoperiţi de asigurare şi ar fi încheiat poliţă la o altă societate. Lichidatorul nu doreşte însă să recurgă la această măsură. Şi asta din cauza sutelor de milioane de euro pe care le-ar putea pierde, în condiţiile în care KMPG are de gând să vândă portofoliul.