Haz de necaz: «Blue Air nu zboară. Merge pe şine!»
Situaţie hilară în Bucureşti! Societatea de transport a municipalităţii răsuceşte cuţitul în rană şi trimite pe traseu tramvaie cu reclamă la Blue Air. Între timp, compania aeriană a scăpat de popriri, dar nu ştie când şi în ce condiţii va relua zborurile.
Este dimineaţa de 8 septembrie. Pe linia tramvaiului 41 este aceeaşi aglomeraţie ca-n orice altă zi lucrătoare. Ajunge repede în staţie şi tramvaiul. Este acoperit cu o reclamă generoasă pentru compania Blue Air. «Ironic» , se aude din spatele meu. «Da, frate», răspunde altă voce. «Nu poţi să zbori cu avionul, mergi cu tramvaiul. Tot Blue Air scrie pe el», se amuză călătorii.
Pe linia 41, cea mai aglomerată din Capitală, circulă două tramvaie inscripţionate cu uriaşa reclamă la Blue Air. Aproape 9.000 de euro a plătit compania aeriană pentru a-şi face reclamă printre bucureşteni pe cel mai solicitat mijloc de transport din sectorul 6 al Capitalei.
54.000 de pasageri, afectaţi de supendarea zborurilor
Contractul, încheiat pe o lună, este în desfăşurare, aşa că STB trebuie să scoată pe traseu cele două tramvaie inscripţionate cu Blue Air, compania aeriană care a ajuns în ultimele două zile la credibilitate zero.
“Valoarea contractului pentru punerea la dispoziţie a spaţiului publicitar de pe mijloacele de transport ale STB S.A., respectiv 2 tramvaie din linia 41, încheiat între Societatea Blue Air Aviation şi STB S.A., pentru perioada 15.07-14.09.2022, este de 8.568 € TVA inclus”, au precizat reprezentanţii PMB pentru „România Liberă”. Luaţi-vă bilete, dar noi nu ştim dacă zburăm, cam aşa ar suna acum reclama.
Două zile de coşmar au trăit 54.000 de pasageri, după ce 400 de zboruri au fost anulate în perioada 6-11 septembrie, bilanţ făcut public chiar într-un comunicat Blue Air. Unii au ajuns în ţară cu aeronave ale altor companii private, alţii cu compania aeriană de stat după ce Guvernul a alocat pentru Tarom 5 milioane de lei pentru aducerea acasă a românilor afectaţi de anularea zborurilor Blue Air. Între timp, la ANPC curg mii de sesizări din partea clienţilor companiei care îşi cer banii înapoi pe zborurile neonorate de operatorul low-cost.
Conturile au fost deblocate, zborurile nu încă
Administraţia Fondului pentru Mediu a decis miercuri spre seară suspendarea popririi pe conturile companiei aeriene, cu condiţia că în 12 luni Blue Air să îşi achite obligaţiilor restante la Fondul pentru Mediu. În continuare însă reluarea zborurilor este incertă. Conducerea companiei nu ştie dacă şi în ce condiţii va putea opera din nou şi a promis că va anunţa cât mai repede posibil ce rute vor fi reluate şi de când.
În noaptea de miercuri spre joi, o aeronavă Tarom a adus din Israel circa 150 de români, clienţi Blue Air. „Am avut noroc că am stat doar o zi, 24 de ore întârziere. Am stat în aeroport 5 ore, am avut noroc cu agenţia, ne-a mai oferit o noapte de cazare, au fost alţii mai rău. Ne-am speriat un pic, dar s-a rezolvat şi am ajuns, iată-ne aici, acasă”, a declarat, pe Otopeni, un pasager norocos, citat de digi24.ro.
Românii blocaţi în străinătate pot cere în continuare ajutor la numerele de telefon puse la dispoziţie de autorităţi: 0040 751.084.537 şi 0040.745.999.111.