Intră în teste prima locomotivă modernizată prin PNRR, dintr-un total de 55. Ce viteză va prinde

Prima locomotivă care a fost modernizată prin fonduri europene urmează să intre în teste. După finalizarea acestora, spre sfârșitul anului, prima locomotivă din România modernizată prin PNRR va intra în circulație, au transmis, miercuri, autoritățile de la Transporturi.

Ce viteză prinde locomotiva modernizată prin PNRR

Prima locomotivă modernizată prin PNRR. Foto: Facebook/Ministerul Transporturilor
Prima locomotivă modernizată prin PNRR. Foto: Facebook/Ministerul Transporturilor

Pe lângă modernizarea acestei locomotive, banii din PNRR vor fi folosiți și pentru modernizarea a 139 de vagoane, a transmis miercuri, 14 august, Ministerul transporturilor, într-o postare distribuită pe rețeaua socială Facebook.

Locomotiva electrică care se pregătește să intre în teste va fi pusă în circulație spre sfârșitul anului 2024. Ea ar trebui să poată atinge viteze de 160 de kilometri pe oră.

Alte 54 de automotoare vor trece prin același proces de modernizare, cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

A fost modernizat o locomotivă. Mai sunt 54

Pe pagina oficială de facebook, Ministerul Transporturilor a dat mai multe detalii:   

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme şi investiţii aferente Componentei 4 – Transport Sustenabil din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), anunţă finalizarea lucrărilor de modernizare a primei locomotive electrice din pachetul de 55 de locomotive care are finanţare asigurată din fonduri europene. Aceasta urmează sa fie testată şi autorizată în vederea recepţiei şi punerii în circulaţie anul acesta", a transmis instituția.

Locomotivele vor fi dotate cu sistemul ETCS - un sistem de protecție, folosit la nivel european pentru semnalizare și control -, cu închiderea uşilor din cabină şi vor fi apte pentru viteze de 160 km/h şi tracţiunea a 16 vagoane.

Locomotive personalizate cu personaje istorice

Dintre locomotivele electrice care vor fi modernizate, 19 vor fi colantate cu imaginea unor personalităţi istorice ale României.

Planul de modernizare a garniturilor feroviare prevede de asemenea o schemă unitară de vopsire pentru tot pachetul de 55 de locomotive, dar şi pentru cele 139 de vagoane reabilitate cu fonduri din PNRR.

Investiţia de modernizare a materialului rulant feroviar finanţată prin PNRR este prevăzută a se finaliza în anul 2026 şi vizează achiziţia dar şi modernizarea materialului rulant dedicat pasagerilor.

Pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice este alocată suma de 66 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile iar pentru modernizarea a 139 de vagoane de dormit, cuşetă, restaurant, bistro şi clasă este alocată suma de 100 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile.

De asemenea, investiţia prevede achiziţia de 16 locomotive electrice noi, achiziţia de 20 de rame electrice de lung parcurs, 12 trenuri cu hidrogen precum şi conversia a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice.

Suma totală aprobată din PNRR pentru modernizarea materialului rulant este de 416 milioane euro fără TVA – fonduri europene nerambursabile iar suma totală, care include şi partea de cofinanţare, este de 555 milioane euro fără TVA.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Harry serios, Profimedia jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
1280px Podul de la Cernavodă distrus în 1916 jpg
poligon explozie jpg
ucraina png
Schengen shutterstock 9 jpg
lidl jpg
profi1 jpeg
cna consiliul national al audiovizualului Foto Facebook jpg
masina electrica
image
actualitate.net
image
actualitate.net