Măcar de data asta terminaţi pasajul? Autorităţile promit că pe 1 august se reiau lucrările la podul Mihai Bravu
Minunile se întâmplă şi în Bucureşti! Pe şantierul abandonat al pasajului suprateran Mihai Bravu se întorc muncitorii de la 1 august şi se reiau lucrările. Şoferii vor trebui să ocolească timp de 15 luni zona Văcăreşti-Mihai Bravu-Splaiul Unirii pe care vor pune stăpânire utilajele grele.
Pasajul suprateran Mihai Bravu este compus practic din două entităţi distincte, câte una pentru fiecare sens. Astfel, pe direcţia Calea Văcăreşti-Bd. Mihai Bravu (str. Vântului) va fi un pasaj cu o lungime de 675 de metri, iar pe direcţia inversă un alt pasaj cu o lungime de 687 de metri. Cele două structuri vor avea câte două benzi, iar în partea cea mai înaltă vor fi la trei metri deasupra solului.
Între ele, la nivelul solului va fi linia de tramvai. „Sperăm ca de data aceasta să reuşim terminarea pasajului, pentru că este gândit să decongestioneze traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecţii ale Capitalei: Mihai Bravu-Splaiul Unirii", a declarat Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi a Primăriei Capitalei. Potrivit reprezentanţilor Municipalităţii, finalizarea pasajului va dura 15 luni şi va scoate din buzunarele autorităţilor locale 28 de milioane de euro.
Şantier închis, constructor arestat
Lucrările la Pasajul Mihai Bravu au fost începute la 17 ianuarie 2011 de către firma Romstrade, condusă de afaceristul Nelu Iordache. Acesta a avut probleme cu legea şi a ajuns în spatele gratiilor la 2 decembrie 2012 pentru deturnarea a 25 de milioane de lei. Ca într-un castel de cărţi de joc, rămasă fără şef, firma s-a prăbuşit şi nu a mai putut onora comenzile, muncitorii au dat bir cu fugiţii, iar Municipalitatea a reziliat contractul în luna decembrie 2012. A fost organizată o nouă licitaţie, iar firma câştigătoare obligată să reia lucrările la începutul lui august.