Noi sectoare de autostrăzi urmează să fie deschise. Sebeș-Turda și Ungheni-Târgu Mureș
Tronsnul 2 din A10 Sebeș-Turda și porțiunea Ungheni-Târgu Mureș din A3 au intrat în linie dreaptă. În câteva săptămâni, acestea vor fi deschose circulației.
Două dintre proiectele de autostrăzi din Transilvania aflate în execuție au intrat pe ultima sută de metri și se apropie cu pași rapizi de deschiderea circulației în următoarele săptămâni.
Este vorba despre tronsonul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda, respectiv sectorul Ungheni-Târgu Mureș din Autostrada A3 Transilvania.
A fost așternut asfaltul final de uzură pe întreaga lungime a celor două, iar prezent, se execută ultimele lucrări pe partea de parapete, marcaje, garduri de protecție sau șanțuri.
”Sectorul de aproape 10 km din apropierea Municipiului Târgu Mureș este un exemplu de <<Așa da>>. Construcția a început în iulie 2020 și va fi finalizată în mai puțin de un an și jumătate. Pregătirea temeinică a proiectului coroborată cu un constructor serios ne arată că putem construi autostrăzi repede și bine și îmi doresc ca pe viitor să replicăm mult mai des aceste experiențe”, scrie Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor, pe pagina de Facebook.
Cătălin Drulă: ”Rețeta acestui dezastru nu ar fi fost posibilă fără o proiectare superficială”
La polul opus se situează cei 24 km de pe A10 lotul 2, un contract început în 2014 și care aniversează anul acesta șapte ani.
”Rețeta acestui dezastru nu ar fi fost posibilă fără o proiectare superficială, incompetență a administrației de a debloca șantierul și un constructor care s-a trezit abia în ceasul al 13-lea. În ciuda încercărilor unor conducători politici de a mistifica realitatea, până la finalul acestui an vom circula pe autostradă continuă de la Cluj la Sibiu sau Deva, lăsând în urmă nesfârșitele ambuteiaje din Teiuș, Aiud și Alba Iulia”, a mai transmis Drulă.