Noul pod care va lega România de Bulgaria are aproape 2 km
Peste mai puţin de o lună, un al doilea pod între România şi Bulgaria va fi dat în folosinţă. Este vorba despre Podul Calafat-Vidin, care se va inaugura la 60 de ani de la deschiderea celui dintre Giurgiu şi Ruse.
Calafatul, oraşul din judeţul Dolj, aflat la 90 km de Craiova, va deveni, din 20 mai, un punct rutier şi feroviar foarte important. Atunci, autorităţile române şi bulgare vor inaugura Podul Calafat-Vidin, care va lega România de Bulgaria.
Podul va fi deschis traficului rutier şi feroviar
Potrivit "Business Construct", şantierul podului este aproape finalizat. "Podul va fi inaugurat pe 20 mai. Din punct de vedere tehnic, nu e absolut nici o problemă să-l finalizăm până atunci", a declarat, pentru zf.ro, Alberto Vergara, şeful de proiect al podului din partea firmei spaniole FCC, cea care a realizat lucrările pe segmentul bulgăresc al podului.
Din punct de vedere al suprafeţei, trebuie spus că podul are o lungime de 1.791 de metri. De asemenea, are două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
Costurile construcţiei se ridică la circa 300 de milioane de euro. Potrivit autorităţilor, în primul an de funcţionare, ar urma să traverseze podul aproximativ 100.000 de maşini.
Ideea construirii unui pod în zona Calafat-Vidin datează din anul 1925. Podul care va lega portul Vidin de Calafat, printr-o şosea şi o cale ferată, este un element-cheie al unui coridor european de transport care începe în Germania, la Dresda, şi duce la Istanbul, în Turcia. Scopul principal al construcţiei podului Vidin-Calafat este de a facilita transportul combinat auto şi feroviar pe aripa sudică a Coridorului IV Pan-European de Transport, precum şi interconectarea mai rapidă a axelor de transport din sud-estul Europei la marile coridoare de transport europene.
Aici a fost construit podul