Tare greu s-a construit, dar tot e ceva decât nimic!
A sosit ziua aşteptată de toţi cei care trec prin cel mai aglomerat oraş din judeţul Alba. Sebeşul a scăpat de cele peste 40.000 de autovehicule care îl tranzitau zilnic, după ce s-a deschis circulaţia pe trei tronsoane ale autostrăzii Orăştie-Sibiu.
Inaugurarea noii şosele s-a desfăşurat în lipsa premierului Victor Ponta şi a ministrului delegat pentru Marile Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, care, după ce au fost aşteptaţi timp de aproape trei ore în zona Vinţişoara, lângă Sebeş, au anunţat că vor lipsi de la evenimentul din Alba. De la Sibiu, aceştia s-au întors direct la Bucureşti.
Noua autostradă Orăştie - Sibiu completează cei 33 de kilometri ai autostrăzii Deva - Orăştie. Şoferii vor putea circula pe această autostradă de la intrarea în Deva până la ieşirea din Sebeş spre Sibiu.
Tronsonul inaugurat ieri are primul tunel de autostradă din România
Apoi vor trebui să iasă de pe autostradă prin nodul rutier Cunţa, pe DN1, pentru a reintra pe al patrulea tronson de autostradă în nodul rutier de la Sălişte. Tronsonul 3, în lungime de aproximativ 21 de kilometri, între Cunţa (Alba) şi Sălişte (Sibiu) va fi finalizat în octombrie 2014.
Întârzierea este determinate de alunecările de teren ce au avut loc pe porţiuni întinse ale autostrăzii, lucru care a determinat şi creşterea costurilor cu 20 la sută.
Premierul Victor Ponta a tăiat panglica în apropiere de Sibiu
Consorţiul Vinci-Strabag-Aktor va construi autostrada Comarnic-Braşov (58 km), care va fi prima autostradă cu plată din România. Asocierea a fost desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru contractul de concesiune a autostrăzii cunoscute sub numele de Autostrada Zăpezii. Comarnic-Braşov este estimată să fie gata la începutul anului 2017. Consorţiul Vinci-Aktor a mai avut două tentative de a construi Comarnic-Braşov, una în 2004 şi una în anul 2010, dar ambele au eşuat.