Pe aici va trece metroul peste fix un an
La suprafaţă nu vezi picior de muncitor, dar în subteran e forfotă. Se lucrează de zor la Magistrala 5 de metrou, pe tronsonul Eroilor-Drumul Taberei. La anul, în decembrie, va trece primul tren prin tunel.
Ce a fost mult a trecut. Peste fix un an vor începe probele tehnologice, astfel că timp de trei luni garniturile de metrou vor circula goale. În martie 2017, însă, urcă primii călători. Până atunci, muncitorii trag tare ca să termine la timp.
Reporterii Click! au vizitat, miercuri (9 decembrie), depoul şi staţia Valea Ialomiţei de pe Magistrala 5 (M5). Structura staţiei, devierea reţelelor şi săpătura s-au făcut integral. Joi se va turna fundaţia pentru calea de rulare şi au început finisajele.
“Tunelurile sunt gata în proporţie de 90%, singurele zone care mai trebuie realizate sunt cele de legătură cu M1, în zona Eroilor, către Izvor, şi zona de subtraversare a staţiei vechi Eroilor 1 şi a Dâmboviţei”, a declarat Constantin Mustăţea, şeful Serviciului de Urmărire Lucrări şi Investiţii la Metrorex.
Pe lângă Valea Ialomiţei, alte şase staţii, din cele zece câte sunt pe acest sector, sunt şi ele în grafic. “Cele mai avansate sunt Valea Ialomiţei, împreună cu depoul, Romancierilor, Brâncuşi, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont şi Academia Militară. La Valea Ialomiţei şi la Drumul Taberei 34 s-au început lucrările de finisaje”, a mai precizat Mustăţea.
Râul Doamnei, Parc Drumul Taberei şi Eroilor 2 sunt cu mult în urmă. Lucrările s-au făcut în proporţie de doar 30%, din cauza problemelor cu mutarea reţelelor de utilităţi. Tronsonul Eroilor-Drumul Taberei a costat un miliard de euro, are o lungime de 6,871 km cale de rulare dublă şi va deservi circa 300.000 de locuitori. Pe acest tronson vor fi puse în circulaţie 13 garnituri.
Se finisează staţia Străuleşti de pe Magistrala 4
Extinderea Magistralei 4 de metrou, cu 2,1 km, în zona de nord a Bucureştiului cu staţiile Laminorului şi Străuleşti urmează să fie gata la începutul anului 2017, deşi termenul iniţial era aprilie 2015. La staţia Străuleşti lucrările au ajuns deja la elementele de decor de pe pereţii peronului, dar şi la montarea şinelor, în timp ce la depoul Străuleşti se mai lucrează la partea de structură. La depoul Străuleşti se construiesc la suprafaţă un terminal intermodal şi un park&ride. Valoarea totală reactualizată a proiectului este de 252,4 milione de euro.