Protestul TIR-iștilor în Piața Victoriei. Ce îi nemulțumește pe șoferi
Zeci de șoferi de TIR protestează miercuri dimineața în Piața Victoriei din București împotriva creșterii prețurilor la polițele RCA, carantinării șoferilor și impozitării diurnelor. Asta deși Ministerul Finanțelor anunțase aseară că au ajuns la un consens și s-a renunțat la proteste.
„Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu, a discutat azi, 28 septembrie, cu reprezentanții organizațiilor și asociațiilor patronale din domeniul transportului rutier despre regimul diurnei acordate șoferilor care efectuează transport în afara țării. Această situație se poate rezolva în Parlament ca urmare a unei inițiative legislative depuse deja, prin care se clarifică regimul fiscal aplicat diurnelor”, a transmis ministrul printr-un comunicat, precizând că APTE 2002 și COTAR renunță la proteste după această discuție.
Zeci de TIR-uri au ocupat Piața Victoriei
Iată că nu s-a întâmplat așa! „UNTRR nu a participat astăzi la întâlnirea de la Ministerul Finanțelor și merge mai departe cu protestul. Va fi organizat miercuri, 29 septembrie, în Piața Victoriei din București și vizează cele mai acute probleme din industrie: reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști”, anunțau marți reprezentații Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Într-adevăr, în această dimineață, puțin după ora 6.00, zeci de TIR-uri au defilat, în sunet de claxoane, pe Șoseaua Ștefan cel Mare, spre Piața Victoriei. Au ocupat parcarea din fața Guvernului, unde vor protesta până la ora 16.00.
Principalele 3 nemulțumiri ale transportatorilor
- Scumpirea polițelor RCA.
- Impozitarea diurnei. Potrivit Digi24, România este singurul stat european care impozitează diurna. Efectele acestei decizii fiscale sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.
- Carantinarea șoferilor profesioniști care revin din țări roșii și galbene, dacă nu sunt vaccinați sau nu au trecut prin boală. Și această constrângere ar fi unică în Europa și perturbă grav activitatea de transport rutier, susțin reprezentanții șoferilor. Conform acestora, șoferii profesioniști sunt exceptați de la măsura carantinei pentru a se menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, Comisia Europeană creând în acest sens „culoare verzi” speciale pentru transportul de marfă.