Război între asiguratori și service-urile auto. Umflă de 6 ori devizele de reparații, iar RCA ar putea ajunge la 1.600 de lei

Ultima actualizare:

    Asiguratorii îi acuză pe angajații service-urilor auto că umflă devizul lucrărilor de reparații
Asiguratorii îi acuză pe angajații service-urilor auto că umflă devizul lucrărilor de reparații

Este război între asiguratori și service-urile auto. Acestea din urmă sunt acuzate că umflă chiar și de 6 ori devizele de reparații. În consecință, cea mai ieftină poliță RCA ar putea ajunge la 1.600 de lei pe an.

O analiză realizată de asiguratorii auto arată că prețurile practicate de service-urile de cartier, în cazul dosarelor de daună RCA, au explodat.

Sunt de trei ori mai mari decât la reprezentanță. În viziunea companiilor de asigurare, tarifele nejustificat de mari ale atelierelor de reparații vor duce la triplarea prețului RCA în 2021, iar cea mai ieftină poliță de asigurare obligatorie a mașinii ar putea costa 1.600 de lei.

Dacă prețul mediu al unei ore de manoperă la service-urile auto din România este de 151 lei, cele ale reprezentanțelor și importatorilor practică un preț mediu de 200 de lei.

Dar, tot mai multe service-uri independente cer pentru ora de manoperă între 480 și 661 de lei. Nici în pandemie costurile către service-uri nu au scăzut.

Prețurile reparațiilor cu RCA au crescut de la an la an

Deși au fost mai puține accidente în primele șase luni ale anului, față de 2019, reparația medie a costat cu 25% mai mult. Adică, în jur de 17.000 de lei, în loc de 13.151 lei, cât a fost în 2019.

Dar există o statistică care arată nivelul de creștere al tarifelor de la an la an. Dauna medie per accident la nivelul anului 2016 a fost de 5.998 lei, la nivelul anul 2017 - 7.483 lei, la nivelul anul 2018 - 11.331 lei.

Pentru că asiguratorii nu au putut face față plăților, din cele 92.381 de daune, existente în prima juătate a acestui an, 45.808 au fost plătite cu întârziere din cauza litigiilor cu service-urile auto.

Datele mai arată că un singur asigurator a achitat reparații în valoare de 500 de milioane de lei pentru 43.000 dintre dosarele de daună, din primele 6 luni din 2020.

Cum te asiguri că mașina îți va fi reparată rapid de service

  • Folosește telefonul mobil. Toți asiguratorii auto din România au lansat aplicații online și aplicații pentru telefonul mobil care te scutesc de drumul până la centrul de constatare al daunei. E suficient să pozezi mașina, documentele personale și să îți faci un selfie pentru a deschide dosarul de daună online. În felul acesta scapi de birocrație, programări și drumuri;
  • Întreabă service-ul cât este ora de manoperă. Ora de manoperă reprezintă cel mai bun indiciu ca să îți dai seama dacă service-ul este serios. Ora e manoperă ar trebui să fie între 151 și 200 de lei. Dacă este sub acest tarif, ar trebui să-ți pui semne de întrebare privind calitatea lucrării, dacă este peste 200 de lei riști ca asiguratorul să refuze să acite factura;
  • Verifică lista service-urilor cu care asiguratorul are contracte preferințiale. Deși legea îți permite să te prezinți cu mașina la ce service vrei tu, riști să faci experimente pe propria piele și să nu ai nici o garanție că lucrările au fost făcute așa cum trebuie. Majoritatea asiguratorilor din România au încheiat contracte inclusiv cu reprezentanțele importatorilor auto. Astfel, fiecare reparație va fi omologată, iar în momentul în care vrei să-ți vinzi mașina, poți arata ca mașina a fost doar la service-uri recunoscute pentru calitatea lucrării, care folosesc doar materiale și piese originale;
  • Verifică service-ul la Registrul Auto Român (RAR). De la începutul anului și până acum, singura autoritate care autorizează funcționarea atelierelor auto din România a tras în repetate rânduri semnale de alarmă că numărul serviceurilor auto ilegale a crescut vertiginos. În lipsa autorizării din partea RAR, riști ca reparația mașinii să nu fie însoțită și de garanție pentru piesele montate;
  • Stai lângă mașină. Cele mai multe dintre service-urile auto acceptă ca proprietarul mașinii sau un reprezentant al acestuia să supravegheze reparația autoturismului. Nu te vor lăsa direct lângă mașină, dar cele mai multe dintre ateliere au încăperi din care poți supraveghea fiecare mișcare pe care o face mecanicul. Service-urile importatorilor și dealerilor auto au chiar sisteme de supraveghere video care surprind reparațiile din mai multe unghiuri.

Citește și: 

https://www.click.ro/news/national/lista-neagra-asiguratorilor-ce-au-reclamat-romanii-la-asf

https://www.click.ro/news/national/anunt-de-ultima-ora-despre-rca-polita-de-asigurare-masinilor-este-valabila-intr-un-nou

https://www.click.ro/utile/auto/cumperi-o-polita-rca-uite-cum-sa-nu-iei-teapa

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
casa jpg
trafic inchis A1 vant jpg
pietrele vii din Romania  jpg
Starship shutterstock jpg
centrala jpeg
churches lalibela  jpg
manastirea Ghighiu  jpeg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net