Respinsă la RAR, maşina e perfectă după juma’ de oră
Bătaie de joc la RAR Piteşti! O maşină respinsă pentru un dezechilibru la frâne a trecut inspecţia tehnică cu brio după o jumătate de oră. Vorbim despre aceeaşi linie de testare, dar despre un alt inspector. Cum de a fost posibil? Până şi mai-marii instituţiei se întreabă.
Emoţii, nervi întinşi la maximum şi ore de aşteptare. Am testat pe propria piele ce înseamnă să fii la mâna inspectorului de la RAR. Luni, la ora 14.30, am ajuns la reprezentanţa din Piteşti. La ora 15.00 ar fi trebuit să intru la inspecţie, însă abia după două ore maşina era verificată.
A trecut de faza noxelor, după care a ajuns la standul pentru frâne. Plictisit, inspectorul urcă la volan, o testează, se dă jos, scoate o hârtie de la imprimantă şi spune sec: “Respinsă” şi îmi întoarce spatele. Alerg după el ca să explice problema. Ba se face că nu aude, ba vorbeşte cu un alt coleg.
“E un dezechilibru de 40% pe roata stângă din spate. Vă duceţi la service să dea jos roata şi dacă e... vă întorceţi şi vă rugaţi de colegul să o vadă.
” Plec în căutare de service. E trecut de ora 17.00 şi toate sunt închise. După 30 de minute fac cale întoarsă şi cer reevaluarea. Pe lângă cei 180 de lei plătiţi iniţial, dau alţi 50 de lei. Testarea este făcută acum de un alt inspector. Şi, surpriză! Dezechilibrul la roată a dispărut. “Astea sunt valorile, au ieşit bine”, îi spune inspectorul unui coleg.
“Atunci printează-le!”, îi răspunde acesta şi mă îndrumă în sala de aşteptare, până când face actele.
După alte zece minute primesc fişa cu “Bun Tehnic” şi avizul pentru ridicarea talonului. “Aşa ceva este imposibil. Nu înţeleg cum de s-a putut întâmpla un astfel de fenomen. Nu-mi explic. Eroare de sistem nu poate fi. Voi demara o anchetă internă pentru că aşa ceva nu admit. Cineva o să fie sancţionat, iar problema va fi dezbătută în următoarea şedinţă”, ne-a declarat George Dincă, directorul general de la RAR.Până la finalizarea anchetei putem bănui că dacă inginerului- inspector nu-i plac ochii tăi, nici maşina nu trece de RAR, indiferent dacă are sau nu probleme.
Click! spune
La Registrul Auto Român (RAR) ajung maşinile în vederea înmatriculării şi cele cărora le-a expirat ITP-ul. Tot aici se fac şi agrearea taxiurilor, omologări ale maşinilor cu volan pe dreapta, dar şi ale celor care au suferit modificări structurale faţă de modelul din fabrică.