România Coronavirus. Poşta Română și-a schimbat programul de lucru
Poşta Română scurtează programul de lucru cu publicul şi cere românilor să folosească serviciile online, în cadrul măsurilor de limitare a răspândirii coronavirusului. Pensionarii vor fi contactaţi telefonic.
Începând cu data de 17 martie, până în data de 1 aprilie 2020, programul de lucru al tuturor oficiilor poştale va fi în intervalul orar 10.00 – 18.00, faţă de un program cuprins întgre orele 8,00 şi 19,30 (de luni până vineri) cum este în prezent în majoritatea oficiilor poştale, scrie adevarul.ro.
Totodată, începând cu sâmbătă, 21 martie, activitatea tuturor oficiilor poştale se va suspenda în perioada weekend-ului, până în data de 1 aprilie, cu posibilitatea de prelungire, în funcţie de situaţie.
Compania va reanaliza periodic măsurile şi termenele impuse, în funcţie de evoluţia situaţiei COVID-19.
Recomandări Poșta Română
- Pentru a scurta timpul de aşteptare la ghişeele poştale, compania recomandă tuturor clienţilor accesarea serviciului online MyAWB, disponibil pe website-ul Poştei Române, care le va permite completarea rapidă a formularelor necesare, prin mijloace electronice (telefon, tabletă, laptop etc).
- În acest fel, clienţii se pot prezenta la ghişeele poştale cu formularele precompletate anterior pe care le pot accesa de la adresa www.posta-romana.ro, secţiunea „Completează formulare”, de unde pot imprima şi confirmări de primire şi mandate poştale.
- Poşta Română face apel la clienţi să folosească metoda de plată cu cardul bancar, de câte ori au posibilitatea, în oficiile poştale dotate cu POS-uri pentru a evita manevrarea bancnotelor.
- Totodată, pentru a evita aglomerarea subunităţilor poştale, în incinta acestora se va permite accesul concomitent al unui număr limitat de persoane. Astfel, recomandăm ca în interiorul unei subunităţii poştale să nu se afle mai mult de două persoane la ghişeu, în timp ce restul clienţilor vor fi rugaţi să aştepte în afara oficiului poştal. Distanţa dintre persoane trebuie limitată la 2 metri.
- Clienţii vor fi rugaţi să folosească instrumente de scris proprii pentru semnarea documentelor. Dacă există cazuri în care clienţii nu dispun de aşa ceva, li se vor pune la dispoziţie de către angajaţii Poştei Române, după care acestea vor fi dezinfectate.
- Dezinfectantul de mâini va fi pus şi la dispoziţia clienţilor companiei, în toate oficiile poştale, iar suprafeţele de lucru se vor igieniza cu dezinfectant de suprafeţe, o dată la 2 ore sau la nevoie.
- Pe lângă măşti şi mănuşi, factorii poştali care distribuie trimiterile şi prestaţiile sociale beneficiarilor aflaţi în izolare la domiciliu vor fi dotaţi şi cu ochelari de protecţie, maşina cu care se face distribuire fiind dotată totodată şi cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool.
- Factorii poştali vor încerca să contacteze telefonic (în măsura în care există un număr de contact) beneficiarii cărora urmează să le fie distribuite prestaţiile sociale, informându-i despre ora aproximativă la care distribuirea va avea loc.
- Compania oferă posibilitatea clienţilor autoizolaţi/izolaţi, să primească informaţii despre modul de operare al companiei, privind furnizarea prestaţiilor sociale/trimiterilor poştale, prin CALL CENTER la telefon 021.9393.
- La adresa www.posta-romana.ro se vor actualiza constant informaţiile cu privire la orarul de funcţionare al subunităţilor poştale, precum şi alte informaţii de interes pentru clienţi.
Citește și:
Adio, permis de conducere! Examinările s-au suspendat până în aprilie