Se întâmplă în România: lucrări de deszăpezire la început de vară!
Circulaţia pe Transalpina nu va fi deschisă nici în această săptămână, pentru că drumarii lucrează de zor la îndepărtarea zăpezii de pe partea carosabilă.
Deşi ne aflăm în luna lui Cireşar, Transalpina, şoseaua din România aflată la cea mai mai mare altitudine din România, nu permite încă traficul rutier, din cauza carosabilului acoperit cu zăpadă. Cea mai mare cantitate de gheaţă şi zăpadă de pe Transalpina se află pe porţiunea de drum situată pe teritoriul judeţului Gorj. “Mai este gheaţă şi acţionăm cu sare. În Gorj sunt cele mai mari probleme. În Vâlcea nu mai există zăpadă pe partea carosabilă”, explică Ion Tudor, şef la Secţia Drumuri Naţionale Târgu Jiu. “Mai e de lucru şi în pasul Urdele şi la Dengheru, între kilometrii 38 şi 45, unde e cota cea mai înaltă. Am reuşit să eliberăm deja o cale. În această săptămână nu va fi deschisă circulaţia pe Transalpina. O să vină comisia de verificare şi va stabili momentul în care va fi permis traficul“, adaugă el.
În prezent, mai multe utilaje acţionează pe Transalpina pentru îndepărtarea zăpezii. „Este o cantitate mare de zăpadă. Nu ne hazardăm să dăm un termen pentru redeschiderea circulaţiei. Acţionăm cu două buldo-excavatoare, care sunt utilaje cu lamă pentru deszăpezire“, explică Tudor.
Click! spune
Transalpina (Drumul Naţional 67C) este situată în Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali. Cel mai înalt punct al şoselei este în Pasul Urdele (2.145 metri). Drumul face legătura între oraşele Novaci, din judeţul Gorj, şi Sebeş, din judeţul Alba. Fiind un drum alpin, este închis pe perioada iernii.
Transalpina străbate patru judeţe (Gorj, Vâlcea, Sibiu şi Alba), traversând Munţii Parâng de la sud la nord. În judeţul Vâlcea, drumul se prezintă ca o “şosea de creastă”, trecând la mică depărtare de vârfurile Dengheru (2.084 metri), Păpuşa (2.136 metri), Urdele (2.228 metri), Iezer (2.157 metri) şi Muntinu (2.062 metri).