Uite aşa prepari cel mai bun sandviş!

simeon stalpnicul png

Este gustos şi hrănitor. Îl mâncăm cu plăcere la serviciu, pe stradă sau la şcoală. Câteodată, chiar şi acasă, dacă nu avem timp să preparăm mâncare gătită, consumăm sandvişuri. Dar ştii să pregăteşti un sandviş sănătos? Iată ce ingrediente trebuie să foloseşti pentru a-ţi proteja sănătatea.

Evită pâinea albă!

Nu consuma pâine albă. Aceasta nu conţine fibre, vitamina B şi nici minerale, are un index glicemic foarte ridicat, iar excesul de glucoză se depune sub formă de grăsimi sau colesterol pe vasele de sânge.

Specialiştii în nutriţie recomandă consumul de pâine din făină integrală de grâu sau secară.

Mănâncă pâine integrală!

Pâinea integrală conţine fibre care reglează tranzitul intestinal, vitamina B, indexul glicemic este mult mai mic, conţine săruri minerale şi multe proteine.

Alege cu încredere untul!

În cazul în care nu ai timp să prepari un sos rapid din brânză, iaurt şi verdeţuri poţi folosi pentru ungerea feliilor de pâine unt.

Untul e o bună sursă de grăsimi, vitamine şi minerale. Se recomandă un consum moderat, în jur de 40 g de unt pe zi.

Foloseşte sos preparat în casă!

Pentru a unge feliile de pâine poţi prepara un sos din brânză frământată, iaurt şi castraveţi raşi sau diverse legume tocate mărunt.

Poţi adăuga sosului şi verdeaţă tocată. Evită să ungi feliile de pâine cu maioneză pentru că aceasta trebuie să fie consumată doar în stare proaspătă.

De asemenea, nu folosi pate de ficat la cutie pentru că produsul conţine, pe lângă cantităţi mici de ficat, cantităţi apreciabile de grăsime animală, sorici, amidonuri şi E-uri care îl fac indigest şi lipsit de valoare nutritivă.

Consumă carne de pui fiartă sau la grătar!

Recomandată este carnea de pui la grătar sau fiartă. Cumpără pulpă de pui desosată sau piept. Evită prăjelile de orice fel.

De asemenea, este indicat să nu consumi şniţel, chiftele, ceafă de porc sau cotlet de porc, mezeluri, brânză topită sau omletă. Evită carnea pane!

Legumele trebuie să fie cât mai proaspete

Într-un sandviş putem pune salată verde, frunze proaspete de varză, castraveţi, ardei gras, roşii tăiate feliuţe.

Alege din piaţă legume proaspete, care să nu prezinte pete, să nu fie lovite sau pe alocuri stricate.

De asemenea, poţi pune între cele două felii de pâine integrală fire de pătrunjel sau mărar proaspăt.

Pune în sandviş murături!

Poţi folosi castraveţi muraţi sau gogoşari muraţi. Da­că doreşti mai multe sor­timente de legume murate poţi consuma murături asortate. Tăiate în bucăţele mici, acestea pot fi puse între cele două felii de pâine.

Cele mai bune murături sunt cele în saramură. Legumele murate în sare nu numai că îşi conservă proprietăţile şi vitaminele, dar le şi amplifică. Sunt garnitura perfectă pentru mâncăruri pregătite cu carne.

«Pâinea integrală cu seminţe conţine acizi graşi şi Omega 3»

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare

Gheorghe Mencinicopschi ne spune care sunt proprietăţile altor două sortimente de pâine pe care le consumăm în mod regulat.

Pâinea integrală cu seminţe. „Este o pâine multi-cereale, cu seminţe ce conţin acizi graşi Omega 3 şi au proprietăţi antiinflamatorii.

Conţine fibre şi este preparată după un proces tehnologic multifazional care durează 24 de ore. Calitatea este superioară, iar fermentaţia lentă, în timp".

Pâinea graham. „Este un produs foarte bun, care merită consumat cu orice ocazie. Este sănătos şi poate fi cumpărat cu încredere".

maurice munteanu
Adriana și Eliza Iliescu
cine este sotia lui alexandru arsinel  crop 1664473092 jpg
jude law phillipa coan jpeg
colaj raluca badulescu theo rose bibi png
Catrinel Sandu familie Sarasota Florida jpg
horia tecau jpg
harry charles jpg
Podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila FOTO: Radu Aramă
Steag NATO
image
image
image
image
calorifer foto shutterstock 1523338310 jpg
cine este sotia lui alexandru arsinel  crop 1664473092 jpg
horia tecau jpg
Gollum, într o secvenţă din Stăpânul Inelelor jpeg
foto1 pelerinaj 2021 INQUAM Photos Liviu Chirica jpg
harry charles jpg