Un plic timbrat şi-un credit pentru casă, vă rog!
Românii vor avea un motiv în plus să meargă la Poştă. De anul viitor, angajaţii companiei de servicii poştale vor da bani cu împrumut, vor elibera carduri de credit şi ne vor putea pune la păstrare economiile. Poşta Română a semnat un parteneriat cu Nextebank pentru furnizarea de servicii bancare.
Pe lângă transportul scrisorilor şi al coletelor, încasarea facturilor şi vânzarea de efective poştale, compania care deţine poziţia de lider pe piaţa serviciilor poştale din România vrea să vândă mai mult. De anul viitor, de la ghişeele Poştei Române se vor putea lua credite bancare, de nevoi personale sau pentru casă, graţie parteneriatului semnat cu Nextebank. “Parteneriatul vizează toate produsele de retail banking care corespund profilului clienţilor actuali. În principiu, este vorba despre produse simple, de tipul creditelor pe termen foarte scurt, scurt şi mediu, depozite, carduri de debit şi de credit, în condiţii accesibile de cost”, ne-au declarat reprezentanţii Poştei. Oferta Nextebank la credite nu diferă foarte mult de cea a altor bănci, însă, spre deosebire de concurenţi, care îţi cer să faci dovada că deţii 15% din suma pe care vrei s-o împrumuţi, Nextebank ridică acest plafon la 20%. În schimb, faţă de alte companii din domeniu, partenera Poştei nu percepe comision de analiză a dosarelor de credit. Creşterea volumului de muncă ar putea spori atât nemulţumirea clienţilor, cât şi a angajaţilor Poştei.
Sucursalele care vor da credite, selectate
Dacă primii se vor împăca greu cu gândul că vor sta mai mult la ghişee, pentru cei din urmă situaţia ar putea deveni mai roză dacă fac performanţă. Astfel, salariaţii vor fi recompensaţi financiar în funcţie de numărul de credite vândute. Investiţiile majore în dotarea sucursalelor Poştei vor fi asigurate de Nextebank, în schimb, Poşta va plăti din propriile buzunare cursurile de transformare a angajaţilor în consilieri de credite. Serviciile bancare nu se vor regăsi în toate sucursalele companiei, ci doar în cele selectate pe baza unor criterii. “Sunt selectate în funcţie de o serie de criterii calitative şi cantitative, cum ar fi zona deservită, populaţie, infrastructura IT, conexiunea la Internet, spaţiul unităţii poştale, profilul de servicii financiar-poştale prestate în prezent”, ne-au spus reprezentanţii companiei.
Poşta Română şi-a diversificat serviciile
- Din luna mai a acestui an, compania de stat românească încheie asigurări pentru locuinţe.
- În septembrie 2014, Poşta Română a obţinut un contract de 37,5 milioane de lei pentru distribuirea cardurilor de sănătate ale românilor.
- În primele şapte luni ale acestui an, Poşta a înregistrat un profit de 18,3 milioane de lei.
- Nextebank (fostă Romexterra) e deţinută de a treia bancă din Ungaria (MKB), aflată la rândul ei în proprietatea băncii germane Bayerische Landesbank.