Vatmanul, singurul vinovat de tragedia din Iaşi
Raportul de expertiză a fost trimis la Iaşi şi urmează să fie ataşat dosarului penal aflat în lucru la Biroul Rutier. Surse apropiate anchetei au dezvăluit că starea tehnică a vagonului era corespunzătoare în momentul accidentului, iar singurul vinovat pentru producerea tragediei pare a fi vatmanul Cristian Diaconu (35 de ani).
Deşi la momentul accidentului s-a spus că tramvaiul 13 rămăsese fără frâne, expertiza a stabilit că sistemul de frânare funcţiona perfect. Experţii au mai concluzionat că vatmanul depăşise viteza legală şi că înainte de impact tramvaiul avea o viteză de 55 de kilometri pe oră, pe o porţiune unde limita maximă admisă este de 50 de kilometri pe oră.
Mai mult, acesta ar fi frânat prea târziu. Avocaţii lui Cristian Diaconu spun că până acum nu au citit concluziile raportului de expertiză criminalistică. „Nu ştiam că a fost finalizat raportul de expertiză. O să vedem concluziile şi o să stabilim dacă formulăm obiecţiuni", a spus Bogdan Gheorghiţă, unul dintre avocaţii lui Cristian Diaconu.
Experţii INEC au stabilit poziţia autovehiculelor înainte de impact şi modul în care acestea au fost aruncate ulterior pe trotuarul din faţa Bibliotecii Central Universitare (BCU) şi pe scuarul de lângă linia de tramvai. În urma carambolului, Dănuţ Condurache (43 de ani), agent-şef adjunct la Penitenciarul Iaşi, a sfârşit sub tramvaiul 13.
21 martie 2011. Un tramvai care circula pe traseul 13 a provocat la semaforul din centrul Iaşiului un carambol în care au fost implicate şase autoturisme şi un autobuz RATP. Un bărbat a murit, iar o femeie a ajuns în stare gravă la spital. La două zile de la accident, după ce a fost efectuată constatarea care a concluzionat că tramvaiul nu avea defecţiuni, ofiţerii de la Serviciul Rutier l-au reţinut pe vatman pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală gravă. Procurorii au cerut arestarea lui, însă solicitarea a fost respinsă de judecători.