Vestea care îi va bucura pe toți românii! În câte minute vor fi obligați să răspundă angajații de la call-center

Companiile care folosesc servicii call-center au obligaţia de a prelua apelurile telefonice ale beneficiarilor, prin intermediul unui operator uman, în cel mult 5 minute. Nerespectarea acestui termen se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei, potrivit unui proiect adoptat miercuri de Senat.

Operatorii call-center vor fi obligați să preia apelurile în 5 minute Foto: Pixabay.com
Operatorii call-center vor fi obligați să preia apelurile în 5 minute Foto: Pixabay.com

Despre ce amenzi este vorba

Proiectul a fost iniţiat de parlamentari USR și completează OUG 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România.

„În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorii stabiliţi în România, prin intermediul unui operator uman, sunt obligaţi să preia apelurile în cel mult cinci minute din momentul selectării acestei opţiuni de către beneficiar.

În caz de forţă majoră, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare. Nerespectarea de către prestatori a obligaţiilor se sancţionează cu o amendă de la 1.000 la 5.000 lei”, se precizează în amendamentele admise la proiect.

Timpul de așteptare la call-center, limitat la 5 minute

Potrivit iniţiatorului, timpul consumatorului este în continuare risipit, fiind pus să aştepte uneori zeci de minute la telefon pentru a avea ocazia să discute cu personalul din cadrul departamentelor pentru relaţiile cu publicul.

„Proiectul de faţă doreşte să reglementeze această situaţie, astfel încât consumatorii să nu mai fie nevoiţi să piardă atât de mult timp pentru a cere asistenţă, obligând operatorii economici ca apelurile din Call-Centere să fie preluate de un operator uman şi nu de un robot, în maximum cinci minute de la iniţierea apelului.

Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani, în condiţiile în care, în alte ţări, statul deja a intervenit asupra legislaţiei obligându-i pe agenţii economici să preia apelurile clienţilor, într-o marjă de timp, cu sancţiuni concrete în cazul în care marja de timp este încălcată”, se arată în expunerea de motive.

Proiectul va fi supus dezbaterii Camerei Deputaţilor, în calitate de for decizional.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
ghiseu
image
image
image
image
image
image
gradinita pexels jpg
icoana Becali jpg 2 jpg
ilustratie politie jpg
femeie batrana jpeg
gheorghe sarbu jpg
litoral jpg
new caledonia 1434179 1280 jpg
insula oi jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net