Vești bune pentru șoferi. Al doilea tronson al Autostrăzii A7 Ploiești–Buzău, gata de deschidere
Lucrările la cel de-al doilea lot al Autostrăzii A7 Ploiești–Buzău, care leagă localitățile Mizil și Pietroasele, se apropie de final. Cu o lungime de aproape 30 de kilometri, tronsonul a intrat în etapa ultimelor verificări. În scurt timp, șoferii vor putea circula neîntrerupt de la București până la Spătaru, în județul Buzău.

Ultimele verificări înainte de deschiderea circulației
Potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în această perioadă se desfășoară testele de încărcare la podul situat la kilometrul 38, una dintre structurile importante ale lotului Mizil–Pietroasele. Testele vizează comportamentul structural al podului sub sarcini controlate, conform normelor tehnice de recepție.
După finalizarea testelor și verificarea calității lucrărilor, comisia de recepție ar putea fi convocată în intervalul 13–17 octombrie. Dacă rezultatele confirmă conformitatea tehnică, traficul va fi deschis pe acest tronson înainte de sfârșitul lunii.
De la București la Spătaru, fără întreruperi
După recepția oficială, circulația va fi posibilă de la București până la Spătaru, prin conexiunea cu Drumul Național 2 (DN2). Lotul Mizil–Pietroasele are o lungime de 28,35 kilometri și o valoare de aproximativ 1,25 miliarde de lei. Antreprenorul lucrării este Asocierea Coni SRL – Trace Group Hold PLC, iar ordinul de începere a fost emis la data de 12 august 2022, cu un termen de execuție de 20 de luni.
Autostrada Ploiești-Buzău: trei loturi majore
Autostrada Ploiești–Buzău face parte din Coridorul rutier București–Moldova (A7) și include trei loturi de execuție:
- Dumbrava – Mizil (21 km) – investiție de 1,46 miliarde lei, include 15 pasaje, două noduri rutiere și un centru de întreținere.
- Mizil – Pietroasele (28,35 km) – investiție de 1,25 miliarde lei, cu 20 de pasaje, două noduri rutiere și un spațiu de servicii.
- Pietroasele – Municipiul Buzău (13,9 km) – investiție de 1,09 miliarde lei, ce include șase poduri, două noduri rutiere și un pasaj peste calea ferată.
Toate aceste lucrări sunt finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Viteza de proiectare este de 140 km/h.
Autostrada A7 este una dintre cele mai importante investiții în infrastructura rutieră națională, menită să conecteze Capitala cu regiunea Moldovei. Finalizarea acestui tronson aduce România mai aproape de o rețea de autostrăzi modernă și sigură, capabilă să susțină dezvoltarea economică, mobilitatea și creșterea conectivității la nivel regional.

































