«Vinerea neagră» vine cu reduceri şi de 90%. Ai grijă să nu iei ţeapă!
Cum se anunţă reduceri de preţuri, oamenii se înghesuie să cumpere orice produs, chiar dacă nu au nevoie. Asta se va întâmpla şi mâine, de Black Friday, ziua marilor reduceri. Atenţie, însă! Cei de la Protecţia Consumatorilor spun că anul trecut au primit zeci de reclamaţii de la nemulţumiţi şi vă dau câteva sfaturi ca să nu luaţi ţeapă.
Promoţiile atrag ca un magnet cumpărătorii. Iar atunci când marile lanţuri de magazine anunţă preţuri scăzute chiar şi cu 90%, oamenii intră în delir. Nu mai sunt atenţi la micile detalii care de multe ori fac diferenţa. În noaptea de joi spre vineri, de la miezul nopţii, începe Black Friday (Vinerea Neagră), ziua marilor reducerilor, când în zeci de magazine ar trebui să găsim cele mai ieftine produse.
Dacă anul trecut, au participat doar comercianţii de IT, electronice şi electrocasnice, anul acesta nebunia s-a extins şi la haine, încălţăminte, cosmetice şi accesorii. Aveţi grijă, însă, şi nu vă aruncaţi să cumpăraţi, chiar dacă oferta e îmbietoare. Potrivit reprezentanţilor Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), după prima ediţie de Black Friday, în Bucureşti, au fost înregistrate aproximativ 30 de reclamaţii.
Nemulţumiţii au reclamat faptul că nu au primit comenzile în termenul solicitat sau că nu le-au mai primit deloc pentru că serverele magazinelor au căzut, că nu s-au aplicat reduceri şi la unele branduri cunoscute ce aveau produse premium ori că preţurile au fost reduse necorespunzător.
„Reducerea preţului trebuie să se aplice preţului celui mai mic pe care l-a avut vreodată produsul în perioada premergătoare reducerii. Ţinând cont de publicitatea mare făcută pentru Black Friday şi de numărul mare de magazine participante, sfătuim consumatorii să fie atenţi atunci când comandă, să citească cu atenţie caracteristicile produsului, să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor lui, să verifice stocul extistent, dar şi preţurile. Există site-uri care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs", au precizat pentru Click! cei de la ANPC.
Vânzări de 25 de milioane de euro într-o zi, în 2011
În 2011, magazinele participante la „vinerea neagră" în România au anunţat vânzări de 25 de milioane de euro într-o singură zi. Numai lanţul de magazine Flanco a avut vânzări de peste 7 milioane de euro, la care se adaugă aproape 10 milioane de euro ale paginii de vânzări online eMag. Chiar dacă suma pare uriaşă, nu înseamnă aproape nimic în comparaţie cu „Black Friday" american. În 2011, în SUA s-au vândut, pe Internet şi în magazine, produse şi servicii în valoare totală de 11,4 miliarde de dolari.
Lista magazinelor care intră în marea promoţie
Magazine de IT, electronice şi electrocasnice :eMag, Evomag, Flanco, Altex, Laptop Garage, Clickshop, IQBox, Azerty,ShopU, Delimano, Top Shop Magazine de îmbrăcaminte, încălţăminte, accesorii: TinaR, FashionUp, La Redoute, 3 Suisses, Walkmaxx Superpantofi.ro, Zorilestore.ro, Biro.ro, Fashionfun.ro, Ama Fashion, Ecco Shoes, Looksexy.ro, Matar.ro Magazine de cosmetice, parfumuri şi cadouri: fashionup.ro, beautyspell.ro, bio-cosmetics.ro, sanatatenaturala.ro, crystalgifts.ro, giftmarket.ro, soapmill. ro, medik8. ro Agenţii de turism" mareea.ro, besttourism.ro Organizatori de evenimente biletoo.ro, blt.ro
4 sfaturi pentru cumpărături reuşite
Verificaţi ofertele în prealabil pe Internet- Dacă vreţi să cumpăraţi un produs anume, să zicem un televizor, decideţi din timp ce marcă, model şi dimensiune doriţi. Abonaţi-vă la informările periodice pe care le trimit magazinele pe e-mail, pentru a vă forma o opinie legată de preţul obişnuit al repectivului produs.
Faceţi un plan pentru cumpărături- Este important să faceţi o listă cu magazinele pe care vreţi să le vizitaţi mâine şi cu produsele pe care aţi dori să le cumpăraţi. Asta vă ajută să economisiţi bani şi să găsiţi repede cel mai bun preţ pentru un produs anume.
Vizitaţi magazinele înainte- Faceţi o tură a magazinelor pe care intenţionaţi să le vizitaţi mâine. Astfel, în aglomeraţia infernală care se va crea în "vinerea neagră", veţi reuşi să vă orientaţi mai uşor spre raionul cu produsele care vă interesează.
Comparaţi preţurile- Înainte de a porni spre magazinele în care speraţi să găsiţi produsul dorit, mult redus, verificaţi pe Internet preţul acestuia. Astfel veţi şti, când ajungeţi la magazin, dacă reducerea chiar merită, sau acelaşi preţ îl găsiţi pe Internet şi în restul anului.
Vânzări de 25 de milioane de euro într-o zi, în 2011
În 2011, magazinele participante la „vinerea neagră” în România au anunţat vânzări de 25 de milioane de euro într-o singură zi. Numai lanţul de magazine Flanco a avut vânzări de peste 7 milioane de euro, la care se adaugă aproape 10 milioane de euro ale paginii de vânzări online eMag. Chiar dacă suma pare uriaşă, nu înseamnă aproape nimic în comparaţie cu „Black Friday” american. În 2011, în SUA s-au vândut, pe Internet şi în magazine, produse şi servicii în valoare totală de 11,4 miliarde de dolari.