Vom circula cu mașina în funcție de cât poluează motorul

Ultima actualizare:
simeon stalpnicul png

Am scăpat de taxa auto, dar ne paște….eco-vigneta! Potrivit unui proiect al celor de la Mediu, toate autoturismele vor fi marcate cu abțibilduri care indică norma de poluare. În funcție de acestea, vor putea să circule pe străzi sau li se va limita accesul în anumite zone.

Timbrul de mediu va fi înlocuit curâd de “eco-vignete” diferențiate în funcție de norma de poluare a motorului, iar folosirea acestora va fi decistă prin Ordonanță de Urgență. Potrivit unor informații obținute de Mediafax, noile reglementări ar urma să fie adoptate de Guvern, la finalul lunii martie.

Dacă va fi adoptat în forma propusă, toate service-urile unde se face Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) ar urma să fie obligate să lipească pe parbrizul maşinii căreia i se face ITP-ul un sticker (abţibild) conform normei de poluare trecută în talonul autovehiculului. Ceea ce înseamnă că ar urma să fie cel puţin şapte tipuri de abţibilduri, fiecare având o culoare distinctă, pentru motorizările Non-euro, Euro 1, Euro 2, Euro 3, Euro 4, Euro 5 şi Eco/Hibrid, pentru maşinile electrice şi hibrid.

Conducătorii auto ar urma să achite contravaloarea abţibildului, aproximativ 3 lei şi manopera, probabil în jur de 1-2 lei, tarif pe care îl stabileşte fiecare staţie ITP, estimează reprezentanţii Ministerului Mediului.

Conform proiectului, până la mijlocul anului 2019, toate maşinile care vor circula în România ar urma să aibă un astfel de sticker lipit pe parbriz. Până atunci, autorităţile locale ar trebui să creeze o hartă de delimitare a zonelor aflate în administrare, în special primăriile marilor oraşe.

În funcţie de norma de poluare, primăriile vor putea restricţiona accesul autoturismelor în anumite zone din oraş sau chiar în zonele verzi şi în ariile naturale protejate.

Astfel, administraţia locală ar putea decide, de exemplu, să nu mai permită accesul în centrul oraşului decât maşinilor cu normă de poluare de la Euro 4 în sus şi Eco. Iar şoferii care vor să tranziteze zona respectivă, dar au autoturisme cu motoare Non-euro, Euro 1, Euro 2 sau Euro 3, ar urma să plătească o taxă sau un abonament lunar către bugetul local. Zonele pot fi monitorizate video, iar cei care nu achită aceste tarife ar putea fi amendaţi, la fel cum se întâmplă în prezent în cazul celor care circulă fără rovignetă pe drumurile naţionale.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.antena3.ro
image
www.bugetul.ro
Homo erectus – primii hominini care au depășit „rubiconul cerebral” jpeg
image
image
image
image
image
image
image png
Ce este asigurarea profesională IT și cine este obligat să o aibă în România jpg
rhubarb 3399627 1280 jpg
port ovidiu jpg
tomatoes 1561565 1280 jpg
camera de aur pelisor jpg
maria vacarescu  jpg
bebelus bona imagini jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net