Ia-ţi energia din fructele de toamnă! Sunt adevărate surse de antioxidanți

28 noiembrie 2021
article img

Fructele ne-au asigurat mereu necesarul de proteine şi vitamine şi ne-au oferit energia şi concentrarea necesare pentru activităţile zilnice. Sunt delicioase, sănătoase, funcţionează ca un ”încărcător” pentru organism, ne întăresc imunitatea, previn inflamaţiile şi ajută la buna funcţionare a sistemului digestiv.

Gutuile 

Indiferent cum le consumăm - crude, coapte, uscate, fierte - ele îşi păstrează proprietăţile. Gutuia alungă primele simptome de răceală, fortifică organismul şi acţionează ca un puternic antioxidant. Datorită proprietăţilor astringente, sunt recomandate în cazul enterocolitelor, enteritelor (inflamaţie a mucoasei intestinale), dar şi al diareei. 

Merele 

Consumate cu tot cu coajă, merele sunt o sursă excelentă de multivitamine. Ele pot să asigure un aport crescut de vitamine şi minerale benefice sănătăţii organismului, cum ar fi: vitaminele A şi C, calciu, potasiu, fier, fosfor, acid folic şi un nivel crescut de antioxidanţi. 

Strugurii 

Dacă vrei să ai o imunitate bună în sezonul rece şi să încetineşti procesul de îmbătrânire la care este supus corpul tău, mănâncă struguri sau bea sucul lor (mustul). Datorită conţinutului ridicat de potasiu, ei sunt recomandaţi persoanelor care au tensiunea arterială mare. Graţie polifenolilor, protejează inima şi previn formarea cheagurilor de sânge, încetinesc sau previn mai multe tipuri de cancer (de esofag, plămâni, faringe, pancreas, prostată şi colon).

Perele 

Parfumate şi zemoase, perele sunt o sursă bună de vitamina C şi cupru, care ajută la formarea celulelor roşii din sânge şi stimulează imunitatea organismului. Ele conţin fibre dietetice, antioxidanţi, minerale şi vitamine, nutrienţi esenţiali pentru o sănătate optimă. În plus, perele au proprietăţi diuretice, îmbunătăţesc tranzitul intestinal şi previn constipaţia.

Prunele 

Bogate în vitaminele A, B şi C, sulf, magneziu, sodiu, fosfor şi potasiu, prunele sunt un adevărat aliat pentru sănătate. Reduc riscul bolilor de inimă şi al cancerului, reglează funcţionarea sistemului digestiv şi ameliorează afecţiunile tractului intestinal. Antioxidanţii şi fenolii conţinuţi de aceste fructe distrug radicalii liberi şi protejează neuronii creierului.

Nucile 

Cu o textură crocantă şi gust delicios, nucile îmbunătăţesc metabolismul şi reduc colesterolul din corp. Atunci când sunt consumate în cantităţi potrivite, nucile contribuie la scăderea în greutate. Nucile au proprietăţi anti-inflamatorii, ajută intelectul (sunt simbolul inteligenţei), îmbunătăţesc fertilitatea masculină şi sănătatea oaselor. Aportul mare de vitamine B e extrem de benefic femeilor însărcinate în creşterea armonioasă a fătului.