Trucuri simple care te ajută să ai o dietă sănătoasă

S-a dovedit științific că o dietă bogată în fructe și legume oferă numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi reducerea riscului de apariție a mai multor boli cronice și menținerea corpului sănătos.

image
O dietă echilibrată nu este atât de greu de respectat Sursă foto: Pixabay.com

Cu toate acestea, efectuarea unor schimbări majore în dieta ta poate părea uneori foarte copleșitoare.

În loc să faci schimbări mari, poate ar fi mai bine să începi cu câteva mai mici. Și probabil că este mai ușor de gestionat să începi cu un singur lucru, mai degrabă decât cu toate odată.

Mănâncă mai încet!

Ritmul în care mănânci influențează cât de mult mănânci, precum și cât de probabil este să acumulezi kilograme în plus. Pofta ta de mâncare, cât de mult mănânci și cât de sătul ești controlate de hormoni. Hormonii semnalează creierului dacă ți-e foame sau ești sătul. 

Cu toate acestea, este nevoie de aproximativ 20 de minute pentru ca creierul tău să primească aceste mesaje. De aceea, să mănânci mai încet poate oferi creierului tău timpul de care are nevoie pentru a percepe senzația de sațietate. Studiile au confirmat acest lucru, arătând că a mânca lent poate reduce numărul de calorii pe care le consumi la mese și te poate ajuta să slăbești.

Citește și: Cum poți face exerciții fizice în zilele toride de vară 

Înlocuiește pâinea tradițională cu cea din cereale integrale 

Vă puteți face cu ușurință dieta un pic mai sănătoasă, alegând pâine cu cereale integrale în locul pâinii tradiționale cu cereale rafinate. Cerealele rafinate au fost asociate cu multe probleme de sănătate. Cerealele integrale, pe de altă parte, au fost legate de o varietate de beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc redus de diabet de tip 2, boli de inimă și cancer.

Nu pleca la cumpărături fără o listă clară!

Există două strategii importante pe care să le folosiți atunci când mergeți la cumpărături: faceți-vă lista de cumpărături din timp și nu mergeți la magazin flămând.

Dacă nu aveți o listă clară, atunci sunt șanse mai mari să vă avântați și să faceți cumpărături în mod impulsiv, iar dacă vă este foame veți avea tendința să cumpărați și alimente de care nu aveți în mod neapărat nevoie. 

Vezi și: Cât de important este consumul vitaminei D? 

Mănâncă ouă la micul dejun!

Consumul de ouă dimineața crește senzația de sațietate. S-a demonstrat că acest lucru îi determină pe oameni să consume mai puține calorii la mesele ulterioare.

Poate fi destul de util pentru pierderea în greutate, dacă acesta este scopul tău. Prin urmare, pur și simplu înlocuirea actualului micului dejun cu ouă poate avea ca rezultat beneficii majore pentru sănătatea ta. 

Consumă suficientă apă!

Multe studii au arătat că apa poate crește pierderea în greutate și poate contribui la menținerea greutății, dar și contribui la numărul de calorii pe care îl consumați în fiecare zi. 

De asemenea, studiile arată că suficient de multă apă consumată înainte de masă vă poate reduce apetitul și aportul de alimente pentru masa următoare. 

Vitamina D nu trebuie să lipsească din meniu!

Vitamina D este o vitamină solubilă în grăsimi care este foarte importantă pentru sănătatea oaselor și buna funcționare a sistemului imunitar. De fapt, fiecare celulă din corpul tău are un receptor pentru vitamina D, ceea ce indică importanța acesteia! Vitamina D se găsește în foarte puține alimente, dar fructele de mare conțin în general cele mai mari cantități.

Dacă nu mâncați în mod regulat fructe de mare, ar trebui să luați în considerare introducerea unui supliment alimentar în meniu. Omega-3 și vitamina D pot fi achiziționate, cu ușurință, de la farmacie. 

Ar putea să te intereseze și: De câte ore de somn ai nevoie? 

Gătește mai variat! Nu repeta aceleași 5-6 rețete la nesfârșit

A decide ce să mănânci la cină poate fi o cauză constantă de frustrare, motiv pentru care mulți oameni tind să folosească aceleași rețete din nou și din nou. Sunt șanse să gătiți aceleași rețete pe pilot automat de ani de zile. 

Indiferent dacă acestea sunt rețete sănătoase sau nesănătoase, încercarea de a găsi ceva nou poate fi o modalitate distractivă de a adăuga mai multă diversitate dietei tale. Încercați să faceți o nouă rețetă sănătoasă cel puțin o dată pe săptămână!

Nu sări peste exercițiile fizice!

Alimentația bună și exercițiile fizice merg adesea mână în mână. S-a demonstrat că exercițiile fizice vă îmbunătățesc starea de spirit, precum și la scăderea stărilor de depresie, anxietate și stres.

Încercați să faceți aproximativ 30 de minute de exerciții de intensitate moderată până la mare în fiecare zi sau pur și simplu urcați scările și faceți plimbări scurte ori de câte ori este posibil.

Asigură-te că dormi suficient

Somnul insuficient perturbă reglarea poftei de mâncare, ducând adesea la creșterea apetitului.

Acest lucru are ca rezultat creșterea aportului de calorii și creșterea în greutate. În plus, crește riscul de a face mai multe boli, inclusiv afecțiuni inflamatorii și boli de inimă. Așadar, este foarte important să dormim 7-8 ore pe noapte, conform Healthline.com 

  Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!

cub ionita si viorica de la clejani (1) png
colaj loredana groza jpg
cub cub anamaria prodan laurențiu reghecampf png
Athos Salome jpg
florin zalomir
cub cristian arsinel png
Funeralii Alexandru Arșinel FOTO Inquam / George Călin
foto 1 bec economic jpg
Craniul ursului preistoric se poate observa vizitând Peștera Ialomiței, recent restaurată. FOTO CS
Vladimir Putin la Vladivostok FOTO EPA EFE jpg
image
image
image
image
colaj mormant elisabeta a II-a
florin zalomir
calendar ortodox 2021 04 octombrie sfantul mucenic ierotei episcopul atenei png
gaze Sursă foto: Profimedia
index webp
foto 1 bec economic jpg