Sarea românească, cumpărată cu tona de nemţi
Zeci de tiruri formează, zilnic, cozi pe kilometri întregi pentru a fi încărcate cu sare. Muncitorii lucrează non-stop, dar, chiar şi aşa, camioanele trebuie să aştepte şi câte două-trei zile.
Ninsorile abundente din ultima lună au fost prilej de bucurie pentru angajaţii salinei Slănic Prahova. Spre deosebire de alţi muncitori, care au rămas fără locuri de muncă, ei au lucrat la foc continuu. Cu toate acestea, efortul lor aproape că nu se vede: drumul spre Slănic Prahova este în permanenţă plin de camioane care aşteaptă să fie umplute cu sare pentru firmele de deszăpezire.
Chiar şi germanii îşi curăţă drumurile cu sare de la noi, pentru că este ieftină. Preţurile variază între 148 de lei şi 350 de lei tona, în funcţie de ambalaj. Cornel Duma, de 30 de ani, este şofer şi a aşteptat două zile până când TIR-ul său a fost încărcat.
De când a venit zăpada, angajaţii salinei lucrează în trei schimburi ca să facă faţă solicitărilor
Bărbatul lucrează pentru o firmă care, ulterior, va transporta sarea către Germania. Zilnic, din salina Slănic Prahova pleacă peste 1.500 de tone de sare industrială, pentru drumuri. De trei ori mai mult decât într-o perioadă normală. Pentru a face faţă cererilor uriaşe, în salină se sapă în continuu.