Scandal în SUA: iaurtul Activia nu are beneficiile din reclame! Citeşte răspunsul Danone România
«Este demonstat ştiinţific că o porţie zilnică de Activia, care conţine Bifidus Regularis, ajută la reglarea sistemului digestiv în două săptămâni», spune una dintre reclamele Danone incriminate în SUA. Dar Comisia Federală pentru Comerţ a spus că această reclamă nu are nicio bază ştiinţifică care să demonstreze afirmaţia.
Aceeaşi reclamă este şi în România, unde Danone spune: «Consumat zilnic, Activia cu Bifidus Actiregularis iti ofera o solutie delicioasa pentru a-ti imbunatati confortul digestiv si a reduce senzatia de balonare», potrivit site-ului Danone.
A doua reclamă catalogată drept nefondată este una în care se spune că Activia reduce riscul de răceală şi gripă, informează adevarul.ro
Danone a fost obligată să plătească 21 de milioane de dolari în acest caz în care au fost implicaţi 39 de procurori generali americani în acest caz în care au fost implicaţi 39 de procurori generali americani.
În urma deciziei, Danone este obligată să elimine din reclamele de la TV, de pe Internet şi cele din ziare şi reviste orice referire la cele de mai sus, este interzis ca Danone să mai pretindă că orice fel de iaurt al său reduce riscul de a răci sau de lua o gripă şi este interzis ca Danone să mai facă vreo afirmaţie dacă nu are în spate dovezi ştiinţifice clare. Decizia originală, în engleză, pe site-ul Federal Trade Commision
Răspunsul Danone România:
adevarul.ro: Ce le transmiteţi românilor care cumpără produsele Danone şi poate sunt îngrijoraţi acum?
Bogdan Ioachim, directorul de comunicare de la Danone: Nu trebuie să îşi facă griji. În România avem o sursă imensă de informaţii atât în reclamă, cât şi pe site şi leaflet-uri, iar studiile există. Deci orice doctor, orice medic, le poate consulta. Noi le avem depuse, le avem şi la servici, le puteţi consulta şi pe site-urile noastre. Deci nu au de ce să îşi facă probleme.
Reclamele Activa din România nu sunt la fel, nu sunt identice şi noi funcţionăm sub o altă reglementare, regulamentul 1924 al Comisie Europene. Avem alte reglementări. Sub incidenţa acelei reglementări noi avem dosarele ştiinţifice şi am avut aprobările date de ţările membre. Dar pe bază ştiinţifică de data asta. Deci total diferit de ce este în America. Deci nu sunt la fel, să nu vă închipuiţi că avem aceeaşi reclamă în toată lumea, pentru că oamenii au percepţii diferite în funcţie de nivelul lor de cunoaştere, în funcţie de tradiţia din ţara respectivă.
Această Cameră de Comerţ a SUA în primul rând nu are atribuţiile legate de partea ştinţifică, ea nu evaluează din punct de vedere ştiinţific o reclamă. În schimb, evaluează din punctul de vedere al informării consumatorului.
Şi asta înseamnă că decizia lor au considerat că reclama la Activia nu aduce informaţii suficiente consumatorilor şi atunci decizia lor a fost ca aceea ca Danone să completeze toate reclamele, informaţiile din magazine, postere, leaflet-uri.
Deci ei nu decid dacă ai sau nu ai dovezi ştiinţifice. Sunt organism de reglementare. Sunt un fel de CNA în România, să facem o comparaţie.Danone trebuie să completeze toate reclamele.
Reclamele Danone, inclusiv reclamele Activia, Actimel, vor continua. Deci reclamele nu sunt oprite, este foarte important acest lucru. Ele trebuie doar adaptat astfel încât să informeze complet consumatorul.
------------------------------------------------------------------------------
Un alt iaurt Danone care este comercializat în România este Actimel. «Actimel contine, pe langa fermentul L casei Defensis, si vitamina B6 care contribuie la functionarea normala a sistemului imunitar.
Consuma Actimel in cadrul unei alimentatii echilibrate si diversificate si al unui stil de viata activ», susţine Danone. În total, Danone comercializează în România 7 iaurturi: Activia, Actimel, Cremosso, Danonino, NutriDay, Danette.
Probleme şi în Europa
Grupul Danone a anunţat în luna aprilie a acestui an că renunţă la recunoaşterea efectelor benefice asupra sănătăţii a două dintre produsele sale: Activia şi Actimel, ambele prezente şi pe piaţa românească.
Activia Natur cu Bifidus ActiRegularis «ajută la funcţionarea colonului, prin reducerea duratei tranzitului intestinal lent», iar Actimel «ajută apărarea naturală a organismului», datorită fermenţilor L Casei, susţin campaniile de promovare ale celor doua produse.
Autoritatea europeană pentru securitatea alimentelor (EFSA) a decis în februarie 2010 că afirmaţiile Danone, potrivit cărora un ingredient denumit Immunofortis, prezent în produsele destinate copiilor, contribuie la întărirea sistemului imunitar, nu sunt sustinute ştiinţific.