Suntem bătaia de joc a firmelor de cablu!
Deşi operatorii nu trimit abonaţilor facturile la timp, fiecare întârziere este penalizată. Facturile operatorilor TV prin cablu ajung cu întârziere în cutiile poştale ale abonaţilor, uneori la două săptămâni de la data scadentă, iar în unele cazuri, deloc.
Pe cine dăm vina dacă lună de lună primim cu întârziere nota de plată la cablu sau la internet? Pe poştaşul care nu sună întotdeana de două ori să-ţi lase factura sau pe companiile de profil? La o primă vedere nu avem pe cine. Şi asta pentru că problema este aruncată în „ograda” celuilat. Firmele de telecomunicaţii incriminează Poşta Română şi pun întârzierile pe seama ineficienţei poştaşilor. De cealaltă parte, Poşta spune că nu a înregistrat reclamaţii în ceea ce priveşte întârzierea facturilor livrate de ei.
Citeşte şi:
Românii, bătaia de joc a operatorilor de cablu
Poşta Română distribuie însă doar o parte a trimiterilor RCS&RDS, restul fiind distribuit de către companii private de curierat rapid. Ele au tiparite, pe faţa plicului, însemnul de francare al firmei „TP” (Taxe Plătite). Totuşi, în timp ce cabliştii se ceartă cu firmele care distribuie facturile, singurii care au de suferit sunt, evident, clienţii.
Abonamentul se schimbă fără preaviz
„La RCS&RDS mi s-a mărit abonamentul fără acordul meu. Într-o vreme nu mai primeam factura şi eram direcţionat către Poşta Română, că de la ei sunt trimise”, explică Cătălin, un cititor al ziarului Adevărul. Ce pot face ei, când simpla reclamaţie nu îi ajută? Majoritatea decid să-şi schimbe furnizorul de cablu şi internet. Restul se confruntă cu penalităţi usturătoare şi chiar cu întreruperea furnizării serviciilor pentru că nu au achitat facturile la timp.
Un astfel de exemplu este cel al Mălinei A. din Bucureşti. Ea a fost abonată la RCS&RDS timp de patru ani. În urmă cu cinci luni a decis să renunţe la serviciile operatorului pentru că facturile îi veneau o dată la două luni. „De câteva ori mi-au tăiat cablul pentru că nu plătisem facturile, poate acelea pe care nu le primisem”, spune revoltată tânăra. Când a sunat la serviciul de relaţii cu clienţii i s-a spus că RCS&RDS trimite nota de plată la timp şi că, dacă mai are probleme, nu are decât să plătească abonamentul în avans.