«Teroristul» de la CFR lucrează tot la şine
Florin Vlad este cercetat în libertate în dosarul acceleratului 1692 sărit de pe şine pe 21 septembrie, în dreptul localităţii Cârcea.
Bărbatul nu are voie să părăsească localitatea Coşoveni, unde are domiciliul, cu excepţia orelor când se duce la muncă.
Doljeanul de 53 de ani lucrează tot la secţia L4 Caracal, acolo unde activa şi înainte să aibă loc catastrofa feroviară.
"Muncesc în continuare, ce să fac? Am cerut concediu fără plată, nu mi s-a aprobat, dar nici nu am primit vreun ban din luna august. Mănânc de unde apuc. Din tomberoane, îmi mai dau vecinii câte o bucată de pâine", se plânge acesta.
Viaţa omului s-a schimbat complet de când a fost învinuit că a deraiat trenul pentru a se răzbuna pe CFR fiindcă i-au schimbat locul de muncă, transferându-l de la Craiova la Caracal.
Florin Vlad spune că a primit ameninţări cu moartea.
"Mă tot urmăreşte cineva, m-au şi ameninţat că mă omoară. Acum două zile a încercat să mă împuşte. Nu sunt eu vinovat, nu am deraiat eu trenul, sunt om cu credinţă în Dumnezeu", se apără Florin Vlad.
Angajaţii de la Regionala CFR Caracal spun că l-au văzut aproape zilnic la serviciu, lucru susţinut şi de autorităţile locale din Coşoveni.
În schimb, reprezentanţii CFR Craiova au o altă variantă.
"A cerut concediu fără plată, invocând probleme personale. I-am respins solicitarea pentru că nu a mai venit la muncă şi urmează să îi desfacem contractul de muncă", a declarat Victor Frăsinoi, directorul Regionalei CFR Craiova.
Bărbatul are probleme şi cu rudele.
Nepoata sa a depus la poliţie o plângere în care l-a acuzat că i-a distrus maşina, aruncând un obiect greu de la etaj.
Mecanicul trenului deraiat la Berheci nu a fost audiat
La aproape o lună de la producerea accidentului feroviar din gara comunei Berheci, judeţul Galaţi, ancheta stagnează.
Mecanicul de locomotivă, Florin Mustaţă, nu a fost încă audiat. Procurorii vor să ştie mai multe despre circumstanţele în care s-a produs incidentul din data de 27 septembrie 2009 şi abia apoi să discute cu mecanicul.
"Nu puteam vorbi cu mecanicul după accident pentru că era în stare de şoc. L-am lăsat să se liniştească până când ne vor parveni datele de la experţii feroviari", ne-a declarat procurorul Nicu Stegărescu, care se ocupă de instrumentarea cazului.