Uite cum te păcălesc vânzătorii!

De fiecare dată când te întorci acasă de la cumpărături, te trezeşti cu mai multe produse decât ai nevoie. De vină sunt vânzătorii care te-au păcălit, folosind trucuri de care tu nu ai habar! Iată care sunt secretele la care apelează managerii magazinelor.
Citeşte şi:
Cernobîl, destinaţie turistică
Aproape jumătate dintre tineri fac sex neprotejat
Spune-mi cum e viaţa ta sexuală, ca să-ţi zic cum stai cu sănătatea
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor ne spune care sunt metodele la care recurg vânzătorii pentru a te uşura de bani.
Hainele scumpe, puse în coşurile cu reduceri
Vânzătorii aşază produsele scumpe într-un coş pentru a da senzaţia că sunt la preţ redus. O altă şmecherie: aruncarea în coş a unor haine cu preţ mare alături de unele care chiar sunt la reduceri.

Produsele scumpe, mereu la vedere
Primul loc în care clienţii se uită atunci când intră în magazin este imediat în dreapta. Profitând de acest lucru, vânzătorii pun cât mai aproape de intrare produsele cele mai scumpe.
Vânzătorii mizează pe lăcomia clienţilor
„Cumpără produse în valoare de 100 de lei şi plăteşti 50!" „Ia trei perechi de blugi şi primeşti una gratuit!" Îţi sună cunoscut acest tip de anunţuri?
Gândeşte-te bine: chiar ai nevoie de acele haine care, în total, însumează 50 de lei? Chiar ai nevoie de trei perechi de blugi? Căci, iniţial, tu ai intrat în magazin să cumperi doar o cămaşă.
Ce este mic, colorat şi costă foarte mult?
Când stăm la coadă în faţa casei de marcat, observăm suporturi în care sunt gume de mestecat, bomboane, odorizante de maşină etc. Mulţi dintre noi cumpărăm astfel de produse fără să ne dăm seama că plătim mai mult decât ne-am propus.

Atenţie la afişele promoţionale
„Ultimile zile de reduceri! Ultimile promoţii!" Acest gen de afişe lipite pe geamurile magazinelor servesc unui scop precis: să creeze panică, un sentiment de urgenţă.
Vânzătorii îţi induc sentimentul că în altă zi nu ai mai avea timp să faci cumpărături, că vei rata ocazii unice, cu care nu te vei mai întâlni. Acest sentiment de panică te face să cumperi pe loc, fără să mai gândeşti lucid.
Ce este tehnica „completării"?
Magazinele mizează foarte mult pe tehnica completării. Vânzătorii vor să gândeşti: nu pot să fac un cadou fără să fie împachetat! Nu pot să cumpăr o pereche de ochelari fără să iau un toc pentru ochelari şi şerveţele umede pentru întreţinerea lor.
Atenţie când cumperi încălţăminte din piele. Unii vânzători încearcă să-ţi vândă şi produse de întreţinere. Astfel, tu scoţi din buzunar mult mai mulţi bani decât costă în realitate încălţămintea.
Învaţă să nu te laşi păcălit de reducerile false!
Specialiştii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului ne dau câteva sfaturi pentru a nu ne lăsa păcăliţi de vânzători când mergem la vânătoare de reduceri.
Clientul trebuie să ştie că orice anunţ de reducere de preţuri trebuie să indice în cifre această reducere, în raport cu preţul iniţial.
De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în procent trebuie efectuat vizibil pentru fiecare produs în parte astfel: prin menţionarea noului preţ lângă preţul vechi barat, prin menţiunea preţ nou, preţ vechi lângă sumele respective sau prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul vechi, barat.
Vezi şi:
6 trucuri ca să cureţi şi să întreţii bine jaluzelele
Seabird: telefonul viitorului, propus de Mozilla - VIDEO
O reducere de preţ prezentată clienţilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs este interzisă.
Atenţie la anunţurile de reducere de preţuri care nu corespund reducerii practicate efectiv în raport cu preţul de referinţă!