Radu Groza, impresarul vedetelor, începuturi anevoioase în carieră! Cât de tare „a dat din coate” pentru a ajunge în top?
Rau Groza este unul dintre cei mai cunoscuți impresari din România și de-a lungul timpului a lucrat cu cele mai mari nume din industria muzicală. Totuși, puțini știu că la bază este, de fapt, jurnalist și că începuturile sale în acest domeniu își au rădăcinile încă de când era foarte tânăr.
Totul a pornit, de fapt, din pură pasiune, așa ne-a povestit Radu Groza, despre cariera care i-a adus un succes fulminant și care l-a ajutat să fie unul dintre cei mai cunoscuți impresari, dacă nu chiar cel mai cunoscut manager, din showbizul autohton. A început la radio, nu în zona de business, așa cum ar fi fost așteptat și mai apoi a avut un parcurs firesc, urcând treaptă cu treaptă pe scara ierarhică.
Citește și: EXCLUSIV Impresarul Radu Groza, la un pas de moarte! A ajuns de două ori la spital, cu Covid și pancreatită
Radu Groza, detalii neștiute despre începuturile în carieră
„Din timpul facultății am făcut radio. De mic mi-am dorit să prezit muzică la radio și am reușit. De impresariat… am început în 97, am devenit director la casa de discuri MediaPro Music. În 99 am început să mă ocup și de artiști ca management și impresariat cu trupa Exotic, apoi Ștefan Bănică, în 99. După m-am mutat la o altă casă de discuri și în paralel mi-am dezvoltat propria afacere.
Nu rata: Roxana Nemeș, dezvăluiri despre scandalul cu Radu Groza: «Trei ani de zile nu am vorbit deloc»
Am lucrat cu foarte mulți, cu cei mai importanți artiști din România. De la Loredana, Holograf, Ștefan Bănică, Proconsul, Iris, Compact, B.U.G Mafia. La un moment dat manageriam 25 de artiști, nu aveam timp suficient să mă întâlnesc cu ei”, ne-a spus Radu Groza, în exclusivitate.
Mai mult decât atât, industria s-a schimbat, potrivit spuselor sale, iar noi în credem pe cuvânt, că doar el e specialistul! Dacă în urmă cu 1-2 decenii aveam câteva nume pe scena muzicală, acum au apărut extrem de mulți artiști noi. Radu Groza susține că s-a pierdut răbdarea din industria artistică, noii soliști dorind succesul cu orice preț.
Radu Groza, între pasiune și afacere
Totodată, el povestește că s-a pierdut din farmecul impresariatului, pentru că totul a devenit o afacere, iar pasiunea pentru muzică a scăzut în intensitate. Cel mai mult susține că a avut 25 de artiști sub aripa sa, însă consideră că managementul unui solist implică mult mai multe decât un spirit antreprenorial bun. S-a implicat emoțional în toate relațiile stabilite cu clienții săi și acum nu ar vrea să impresarieze mai mult de 4-5 artiști în același timp. De ce? Aflați chiar de la el!
„E dificil, dacă nu ar fi pasiunea și dragostea, ai renunța imediat, pentru că business-ul ăsta nu e atât de mare precum pare. E greu, atunci când ești impresat devii un bun prieten al artistului și trebuie să fii tot timpul cu el. Diferențele dintre atunci și acum sunt mari, industria a evoluat foarte mult, lucrurile sunt mai bine puse la punct.
Avantajul de atunci era că toți oamenii visau și voiau să facă lucruri frumoase. Acum totul e spre business, mai calculat, mai clar făcut. Nu prea mai vezi artiști, de exemplu, cum au fost Holograf, Compact sau Iris, care au cântat 5-6 ani, au repetat, până să devină cunoscut și să facă și bani. Acum toți, de la prima lansare, așteaptă să facă bani și să aibă succes”, a mai precizat Radu Groza, pentru cititorii Click!.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!