4 sfaturi ca să te menții în formă peste iarnă

25 ianuarie 2022

Iarna aduce frig, sedentarism, kilograme în plus, reducerea vieții sociale și a interacțiunii umane. Nu o spun eu, ci statisticile! Ce-ai zice dacă ți-aș spune că poți profita de iarnă ca să te menții în formă sau ca să arăți (și mai) bine când dă firul ierbii?

image
foto: Shutterstock

Păstrează-ți optimismul și sănătatea

Nu e simplu, pentru că nu mai ești tentat să faci plimbări lungi când e frig afară, nici alergatul nu mai e la fel de apetisant, nivelul de vitamina D din corp scade și, odată cu el, dusă e și buna dispoziție, mai bine de jumătate din populație fiind predispusă la stări depresive în miezul iernii.

Scăderea nivelului de vitamina D și alimentația mai săracă în nutrienți, mai ales în vitamine, pot determina apariția unor stări de oboseală accentuată, proastă dispoziție, simptome de tipul furnicăturilor sau amețelilor, care te pun pe gânduri. Le poți preveni cu un supliment alimentar de bună calitate, care să conțină complexul B, vitaminele E, seleniu și acizi grași polinesaturați; Tiolin complex este un bun exemplu de astfel de produs.

Rămâi activ

Da, e greu să te mai urnești din casă să mergi la sală când afară e frig. Tentația de a merge la înot scade semnificativ și nici măcar joggingul nu mai e neapărat atractiv. Faptul că nu te poți mobiliza să faci toate astea nu înseamnă că trebuie să te transformi într-un șoarece de canapea.

Este o ocazie minunată să încerci antrenamente simple online - există grupe de lucru care se întâlnesc regulat și folosesc accesorii simple, de tipul unei saltele de yoga și al unei perechi de gantere sau o bandă elastică. Dacă orarul tău e haotic, poți urma un program pe YouTube sau te poți înscrie într-o echipă care oferă și înregistrări ale antrenamentelor, pe care să le poți face în funcție de programul tău.

Sportul are numeroase beneficii, pe lângă menținerea sănătății aparatului cardiovascular: stimulează sinteza de endorfine, care îți dau o stare de bine, și te ajută să sculptezi corpul acela pe care ți-l dorești la vară.

Ai grijă ce mănânci

Cu toții suntem tentați să mâncăm mult și hipercaloric iarna. Este scris în genele noastre să facem rezerve care să ne apere de frig, chiar dacă nu mai trăim în peșteri, iar rafturile magazinelor sunt pline mereu. Așadar, tentația e mai mare decât de obicei și îți este mai greu să îi reziști.

Deși corpul tău consumă mai multă energie ca să te încălzești, asta nu înseamnă că trebuie să îți asculți instinctul, necondiționat. Păstrează-ți bunele obiceiuri și continuă să consumi mai mult pește decât carne roșie, cereale integrale în locul carbohidraților rafinați, fructe și legume, boabe și semințe.

E momentul pentru ceva nou

De multe ori, anotimpul rece vine cu ceva timp liber la pachet. Nu mult, poate o jumătate de oră pe zi, dar cum ar fi să profiți de asta ca să faci ceva ce îți dorești de multă vreme? Poate să folosești aparatul de masaj anticelulitic pentru care nu ai timp niciodată? Să testezi o altă rutină de îngrijire a tenului? Să reiei un hobby abandonat de ceva vreme, care te făcea să te simți bine? Să înveți o limbă străină, să citești o carte restantă pe noptieră?

Este nevoie de trei săptămâni de consecvență pentru crearea unui obicei. Ce-ai zice să te gândești la un singur lucru important pe care ai dori să îl schimbi și să începi chiar acum? Odată cu beneficiile pe care le va aduce în viața ta obiceiul respectiv, faptul că ai reușit să îl creezi și să îl menții îți va da o stare de bine și de încredere în propriile forțe.

cub pepe png
kourtney kardashian travis barker (1) jpg
andrei stefanescu iubita3 png
fuego iubita2 png
andreea balan (1) jpg
sharon stone afp (2) jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
Sare  jpg
image png
image png
image png
Horoscop săptămânal 23 29 mai 2022 jpg
scorpion jpeg