Toţi ochii pe Schumacher

Anul trecut, atunci când a fost la un pas de a reveni pentru Ferrari, septuplul campion mondial Michael Schumacher a generat o adevărată isterie printre fani. Rămâne acum de văzut câţi dintre aceştia erau susţinători ai pilotului german şi câţi tifosi ai scuderiei italiene. Pentru că puţini şi l-ar fi închipuit pe Schumi îmbrăcând un alt combinezon decât cel roşu. Şi totuşi Ross Brawn, omul care a fost în spatele său la fiecare dintre cele şapte titluri, a avut puterea de a-l convinge pe „Regele" Formulei 1 să reîncerce, la 41 de ani, senzaţiile duelurilor pe pistă.

Revanşa lui Schumi

După patru ani petrecuţi în afara concursului, Schumacher va lupta în acest sezon împotriva echipei unde a cunoscut cele mai mari succese din carieră. Mai mult, în cockpitul celor de la Ferrari se va afla spaniolul Fernando Alonso, adică cel care l-a detronat pe Schumi de pe tronul Formulei 1 după cinci ani de dominaţie. În 2005, Alonso devenea, la 24 de ani şi 58 de zile, cel mai tânăr campion, record care avea să fie doborât în 2008 de către Lewis Hamilton.

Spaniolul, pe atunci la Renault, avea să-l dovedească încă o dată pe Schumacher, chiar în sezonul următor. Lupta a fost mult mai strânsă decât în 2006 şi s-a decis în chiar ultimul Mare Premiu, cel din Brazilia. Neamţul a avut o sesiune slabă de calificări plecând de pe zece şi a făcut pană după doar câteva tururi, terminând în cele din urmă pe patru.

A ratat însă titlul la doar 7 puncte, cu Alonso sosind pe locul doi. Spaniolul a profitat din plin şi de un abandon al lui Schumacher, în penultima etapă din 2006, din Japonia, când pe german l-a trădat motorul cu doar 17 tururi până la final, pe când conducea detaşat cursa.

Careul de aşi

Tradiţia, resursele financiare pe care le au la dispoziţie, piloţii dar şi rezultatele din teste indică patru mari favorite în lupta pentru supremaţie: Ferrari, McLaren, Mercedes GP şi Red Bull Racing. Deşi rezultatele din şedinţele de pregătire nu sunt în totalitate edificatoare, totuşi ritmul celor de la Ferrari este unul de-a dreptul impresionant. Alonso a declarat despre monopostul F10 că este cea mai bună maşină pe care a condus-o vreodată şi şi-a avertizat adversarii că încă nu a atins întregul potenţial al bolidului.

Cu ultimii doi campioni mondiali în echipă, Lewis Hamilton şi Jenson Button, cei de la McLaren au cu siguranţă cea mai valoroasă componenţă. Iar materialul de concurs se anunţă unul de excepţie, dând semne încă din finalul sezonului trecut că săgeţile argintii şi-au revenit. Noul MP4-25 a strălucit, şi la propriu şi la figurat în teste, rămâne desigur să-şi dovedească şi fiabilitatea de-a lungul unui an întreg.

Mercedes GP vine din postura campioanei la constructori. Totuşi W01 nu a făcut atâta vâlvă în teste precum predecesorul său BGP001, înainte de startul sezonului 2009, iar Michael Schumacher a oferit câteva declaraţii pline de precauţii referitoare la primele curse. Marele atu al nemţilor este însă tandemul Brawn-Schumacher, unul dintre cele mai de succes din istoria competiţiei, capabil să „asculte", să „diagnosticheze" şi să „vindece" orice posibilă hibă a unui monopost, care, să nu uităm totuşi, poartă numele Mercedes.

Din careul de aşi nu putea lipsi Red Bull Racing, care în ultimii ani şi-a construit imaginea unei echipe în continuă ascensiune. Implicaţi anul trecut în lupta pentru titlu atât la piloţi cât şi la constructori, principalul atu al austriecilor este continuitatea. Nicio schimbare de lot, tot cu „noul Schumi" Sebastian Vettel în prim plan şi cu australianul Mark Webber, gata să-şi impună punctul de vedere. Iar RB6 este un demn urmaş al lui RB5, bazat pe aceleaşi caracteristici fundamentale de design ca şi predecesorul său, care în 2009 i-a propulsat către vârful ierarhiei.

Şansele la titlu

 - Fernando Alonso 11/4 - Lewis Hamilton 7/2 - Sebastian Vettel 4/1 - Michael Schumacher 9/2 - Felipe Massa 8/1 - Jenson Button 10/1

Sursa: Casa de pariuri William & Hill

Fără realimentare în timpul cursei

Interzicerea realimentării în timpul cursei este cea mai importantă schimbare de regulament pentru sezonul 2010. Aceasta va genera o serie de modificări ale monoposturilor, care acum vor căra aproximativ 250 de litri de combustibil. Rezervorul va fi mai mare, ceea ce va determina schimbarea poziţionării pentru motor şi cutia de viteze. Va creşte şi ampatamentul, iar din cauza redimensionărilor, un monopost gol va cântări cam 620 de kilograme, faţă de 605 până acum. Astfel, pit-stopurile vor fi folosite doar pentru schimbarea pneurilor sau pentru eventualele reparaţii.

Realimentare - interzisă în timpul curseiPunctaj - noul sistem este: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1Pneuri - setul folosit în ultima sesiune de calificări va fi folosit la startul cursei

Roţi - cele din faţă vor fi mai înguste. Nu se mai permit „capacele" aerodinamice

Renault vine cu Lada în Formula 1

Francezii de la Renault au încheiat un parteneriat cu marca rusă Lada, care va fi vizibilă, în sezonul 2010, pe monoposturile formaţiei, dar şi pe echipamentul pilotului Vitali Petrov. Acesta este primul pilot rus din istoria F1, iar întreaga colaborare ruso-franceză a primit susţinerea publică a premierului rus Vladimir Putin. Renault a cumpărat în 2007 o participaţie de 25 la sută la compania rusă AvtoVAZ, cea care produce maşinile Lada.calendar 2010

https   www cancan ro wp content uploads 2022 05 vladuta lupau webp
cub octavia geamanu marian ionescu png
zanni
Ruxi și cristi mitrea
img (3) jpg
tudor chirila 2 jpg
surpriza Sursă foto: Pixabay.com
BeFunky collage (26) jpg
Federico Putorti i a trimis un mesaj clar politistului care l a anchetat pe Facebook 1 jpg
aurel balasoiu facebook jpg
image
image
image
image
Edi Iordanescu si nationala, Sportpictures jpg
Ciprian Tatarusanu, Sportpictures jpg
Chindia Rapid, Sportpictures jpg
Edi Iordanescu, Sportpictures jpg
Istvan Kovacs, EPA jpg
FC Hermannstadt   Sepsi OSK, Sportpictures jpg