Au trecut doi ani de la accidentul de avion ce i-a fost fatal lui Emiliano Sala
Fotbalistul Emiliano Sala (28 de ani) și-a pierdut viața după ce avionul cu care se deplasa la 21 ianuarie 2019, de la Nantes la Cardiff, s-a prăbușit în apele Canalului Mânecii.
Coleg cu Tătărușanu la Nantes, Emiliano Sala a plecat din orașul francez cu un avion privat, însă nu a mai ajuns în orașul galez. El își vizitase fosta echipă pentru a-și lua la revedere de la colegi. Apoi, în seara de luni, 21 ianuarie 2019, sud-americanul a urcat într-un avion ușor, monomotor, Piper Malibu, pentru a ajunge la Cardiff. Avionul a zburat la o altitudine de 5.000 de picioare (1.650 de metri). După ce a depăşit Insulele Guernsey, din apropiere de Normandia, a cerut să coboare, iar contactul cu avionul s-a pierdut când acesta era la o altitudine de 2.300 de picioare. Apelul primit de Garda de Coastă din Guernsey privind dispariţia aparatului, la 15 mile nord de insulă, a fost la 20.23. Două elicoptere, unul francez, cu baza la Cherbourg, şi altul britanic au început imediat căutările, dar le-au oprit la ora 02.00, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile (vânt, valuri, vizibilitate redusă). Căutările au fost reluate la ora 08.00 şi oprite în seara zilei de marţi, 22 ianuarie, din cauza întunericului.Ulterior, oameni de pretutindeni au donat într-un fond care a permis reluarea operațiunilor de căutare a avionului în care s-a aflat fotbalistul argentinian. Inițial, autoritățile din Guersney anunțaseră că sistează cercetările în condițiile în care șansele de a fi găsiți supraviețuitori sunt aproape egale cu zero. Ceea ce a stârnit reacția de dezaprobare a multora. Printre cei care au cerut ca operațiunea să continue s-au aflat fotbaliștii și antrenorii de la FC Nantes, colegi cu Emiliano Sala, alți oameni de sport precum Lionel Messi și Gonzalo Higuain, dar și autoritățile argentiniene. Datorită sumei strânse (în jur de 140.000 de euro), echipa condusă de David Mearns, specializat în acest tip de misiuni, a reluat în 26 ianuarie 2019 căutările avionului de tip Piper PA-46 Malibu.
Emiliano Sala a murit din cauza rănilor suferite la cap și piept
Epava aeronavei a fost găsită în 4 februarie 2019. „Rămășițele avionului în care se afla Emiliano Sala și care era pilotat de David Ibbotson (59 de ani) au fost localizate în această dimineață”, a scris pe Twitter cercetătorul marin David Mearns. Atunci, autoritățile britanice au anunțat că au recuperat un cadavru din avionul privat prăbușit, pe care l-au transportat în Dorset. În seara de 7 februarie, polițiștii au confirmat că trupul neînsuflețit scos la suprafață din rămășișele avionului este al lui Emiliano Sala. Rezultatele autopsiei au arătat că Emiliano Sala nu a murit înecat, ci ca urmare a rănilor suferite la cap şi piept. Se pare că Sala a fost intoxicat cu monoxid de carbon înainte ca avionul să ajungă în apă, iar aparatul de zbor s-ar fi dezintegrat în aer, la o viteză de peste 400 de kilometri pe oră. Trupul pilotului David Ibbotson nu a fost găsit, iar căutările au fost oprite din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, vremea și curenții maritimi nepermițându-le investigatorilor să lucreze.
Pilotul avionului cu care a călătorit Sala n-ar fi avut licență pentru avionul respectiv
Ultimele cuvinte ale argentinianului, transmise unui prieten, ar fi fost: „Frate, sunt mort! Am fost la Nantes, iar acum sunt într-un avion care pare că va cădea şi se va face bucăţi. Dacă într-o oră şi jumătate n-ai noutăţi de la mine... Nu ştiu dacă vor trimite pe cineva să ne caute. Ce frică îmi este!”. Ulterior, s-a aflat că pilotul n-ar fi avut licență de zbor pentru aeronava respectivă pe timp de noapte, el pilotând aparatul bazându-se doar pe experiența anterioară. În plus, se menționează că nici avionul tip Piper Malibu nu era autorizat pentru o asemenea deplasare riscantă, iar pilotul automat funcționa cu intermitențe. În vârstă de 28 de ani, Emiliano Sala semnase un contract pe trei ani și jumătate cu echipa din Cardiff, care se află atunci pe locul 18 (antepenultimul) în Premier League (liga 1 engleză). Formația galeză plătise 17 milioane de euro pentru argentinian, sumă ce ar fi trebuit să fie împărțită de Nantes și Bordeaux.