Cât vom plăti pentru taxa auto în 2010

Ultima actualizare:

Potrivit legislaţiei în vigoare, termenul până la care românii puteau înmatricula pentru prima dată maşini cu motor Euro 4 şi cu o capacitate cilindrică de până la 2.000 de centimetri cubi (cmc) fără a plăti taxa de poluare ar fi trebuit să expire la 1 ianuarie 2010.

Guvernul a cerut Comisiei Europene să accepte prelungirea perioadei de scutire a plăţii penru încă şase luni, însă solicitarea a fost respinsă, iar Executivul urmează să caute alte soluţii pentru a susţine industria auto, au declarat surse oficiale, citate de Adevărul.În procedură de infringement

Astfel, în urmă cu o săptămână, ministrul desemnat al Mediului, Laszlo Borbely, promitea că va negocia cu Executivul european un termen de încă 60 de zile în care maşinile noi să poată fi scutite de la plata taxei.

Însă, după şedinţa de guvern de marţi, premierul Emil Boc a anunţat că proprietarii de maşini noi Euro 4 mai au la dispoziţie doar 45 de zile pentru a-şi înmatricula vehiculele fără plata taxei de poluare, cu condiţia ca maşinile să fi fost aduse în ţară până la 31 decembrie 2009.

Subiectul este unul sensibil în relaţia cu forurile europene. Comisia a declanşat primele două etape ale procedurii de infringement (încălcare a dreptului comunitar), cerând modificarea legislaţiei pe considerentul că sistemul actual creează o discriminare şi protejează industria internă de autovehicule noi, iar următoarea etapă a procedurii ar însemna prezentarea cazului la Curtea Europeană de Justiţie.

Loganul, taxat din 2010

Astfel, de la mijlocul lunii februarie, pentru un model Dacia Logan nou pe benzină cu o capacitate cilindrică de 1.149 de cmc şi emisii de dioxid de carbon de 139 de grame pe kilometru, taxa este de 363 de euro, în timp ce pentru versiunea cu cele mai mari motorizări şi emisii de noxe, de 1.558 de cmc şi 172 grame de dioxid de carbon, şoferii vor plăti 774 de euro.

Pentru modelul Kia Cee‘d, cea mai vândută maşină de import în acest an, conform topului Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), taxa va fi cuprinsă între 432 şi 1.200 de euro.

Totodată, proprietarul unui Renault Clio nou, al doilea model în clasamentul importurilor, care are motor de 1.149 de cmc şi emisii de 139 de grame de dioxid de carbon, va achita suma de 363 de euro.

În cazul variantelor medii de motorizare a modelelor Ford Focus şi Skoda Octavia se va plăti o taxă de 488 de euro, respectiv 726 de euro.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
chocolate saga1 jpeg
gaini jpg
esplanada rapa galbena jpg
cumparaturi supermarket alimente  shopping (2) jpeg
Ziua a doua a congresului PPE la Romexpo, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
branza branzeturi istock jpg
simion lasconi podcast micutzu jpg
diabet jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net