Duster a pierdut la capitolul siguranţă
Dacia Duster, primul „jeep" al mărcii româneşti, a ieşit pe ultimul loc în finala concursului „Maşina anului 2011" în Europa, după ce 13 membri ai juriului nu i-au dat nici un punct, iar alţi 28 l-au plasat pe ultimul loc.
„Duster nu aduce nici o contribuţie la dezvoltarea noilor tehnologii" sau „Dacia nu se găseşte pe piaţa noastră, iar preţul său redus nu este destul pentru a-l lua în considerare".
Cam acestea au fost părerile multor jurnalişti dintre cei 57 de juraţi care au votat. Străinii au avut la dispoziţie 25 de puncte pe care au trebuit să le împartă între cele şapte maşini.
Astfel, Duster a reuşit să obţină cele mai multe puncte de la jurnalişti din Belgia, Franţa, Portugalia, România, Rusia şi Spania. Belgianul, care i-a dat lui Duster 7 puncte, a precizat că Dacia „este maşina potrivită la locul potrivit".
Un alt ziarist din Franţa a precizat că a ales să voteze Dacia pentru că „este cu 50% mai ieftină decât rivalii".
Însă, cei care nu au dat nici un punct SUV-ului românesc au avut păreri total diferite. Suedeza Marianne Sterner a precizat că nu a punctat în nici un fel Dacia pentru că „îi lipsesc elementele standard de siguranţă ale unei maşini moderne".
Un alt coleg de-al suedezei a fost şi mai drastic. „Duster nu se ridică la multe dintre elementele care se cer la Car of the Year, în condiţiile în care contribuţia sa la capitolele tehnologie sau motoare este zero", a spus Perdo Figuerolo, din Spania.
Aşa că doar raportul calitate/preţ pe care au mizat cei de la Dacia nu a fost de ajuns pentru cei din juriu, dar, cu toate acestea, Duster a reuşit să bată multe alte maşini cu renume.
Dacia limuzină va costa 18.000 de euro?
Francezii de la Renault au planuri mari pentru următorii ani, în ceea ce priveşte lărgirea gamei de automobile Dacia. Astfel, pe lângă o maşină de oraş şi înlocuirea gamei Logan, de pe poarta uzinei Dacia ar putea ieşi o limuzină, care s-ar putea numi Latitude, după cum spun cei de la Caradisiac.
Maşina va avea aceleaşi motoare care sunt şi acum pe Dacii, iar preţul ei ar putea fi de 18.000 de euro. Astfel, Latitude ar putea fi cea mai scumpă Dacie din istoria mărcii.
SUV-ul românesc a ieşit cel mai prost la un test de siguranţă realizat de o publicaţie din Franţa. „Duster 4x2 frânează greu, iar cel 4x4 şi mai greu”, au spus francezii
Şi jurnaliştii olandezi au supus Duster-ul la un test: cel de evitare a obstacolelor. Potrivit acestora, o problemă apare când roţile de la interiorul virajului pierd contactul cu solul