25 de ani fără «Prinţesa inimilor»
Lumea s-a oprit la 31 august 1997. Diana, supranumită „Prinţesa inimilor”, începea un nou capitol după divorţul său de Prinţul Charles, dar viaţa ei a fost întreruptă tragic când un accident de maşină a ucis-o pe ea şi pe alte două persoane, iubitul său Dodi Al Fayed şi şoferul Henri Paul. Lady Di avea 36 de ani.
Douăzeci şi cinci de ani mai târziu, dr. Frederic Mailliez, care a ajuns primul la locul accidentului, este încă marcat de ceea ce s-a întâmplat în tunelul Alma din Paris şi de realizarea că a fost unul dintre ultimii oameni care au văzut-o în viaţă pe Prinţesa Diana.
Mailliez se îndrepta spre casă de la o petrecere când a dat peste accidentul de maşină. Doctorul avea să afle mai târziu vestea că femeia pe care a tratat-o era Diana, comoara naţională a Marii Britanii, adorată de milioane de oameni.
„Ştiu că este surprinzător, dar nu am recunoscut-o pe Prinţesa Diana. Eram în maşină, pe bancheta din spate, oferind asistenţă. Mi-am dat seama că era foarte frumoasă, dar atenţia mea era atât de concentrată asupra a ceea ce trebuia să fac pentru a-i salva viaţa, încât nu am avut timp să mă gândesc cine era această femeie”, a povestit el.
Singurul supravieţuitor al accidentului a fost Trevor Rees-Jones (54), garda de corp a prinţesei. El a suferit răni grave la cap şi la piept, a petrecut zece zile în comă şi i-a fost reconstruită faţa cu 150 de părţi din titan de către chirurgi care se orientau după o fotografie veche de-ale lui.
După accident, a spus că ultimul lucru pe care şi-l amintea a fost că a urcat într-un Mercedes care aştepta în faţa hotelului Ritz din Paris. Şi-a amintit că Prinţesa strigase numele lui Dodi Fayed, că un Fiat Uno alb îi urmărea şi că şoferul maşinii lor nu era vizibil beat.
Şi-a prezis sfârşitul
Prinţul Charles avea un truc crud pe care-l folosea ca să o păcălească pe Prinţesa Diana şi să o facă să creadă că este acasă când el se întâlnea cu Camilla. Jurnalistul şi biograful Andrew Morton, care a avut o serie de interviuri secrete cu Lady Di, a susţinut că moştenitorul încercuia emisiunile TV din Radio Times pentru a-şi determina soţia să creadă că plănuia să rămână acasă, când de fapt avea o aventură.
„La acea vreme, toată lumea încă mai credea că este căsnicia perfectă – prinţul frumos şi tânăra lui mireasă frumoasă. Dar nimic nu putea fi mai departe de adevăr”, a spus Morton. Biograful a povestit că „Diana se simţea neputincioasă – prizonieră a palatului. Simţea că trăieşte o minciună. Şi toată lumea trăia acea minciună – de la bodyguard la majordom şi până la grădinar. A afectat sănătatea oamenilor”.
În octombrie 1995, Diana a cerut o întâlnire privată cu consilierul ei juridic personal, Victor Mishcon, pentru a-i spune ce o preocupa. Mishcon şi-a luat notiţe în timpul conversaţiei avute cu prinţesa. Lady Di i-a spus că „surse de încredere”, pe care n-a vrut să le numească, au informat-o „că un accident auto ar putea fi pus în aplicare”. Diana a prezis că ea ar fi „ori omorâtă, ori rănită grav”.
Revelaţiile au fost făcute în documentarul „The Diana Investigations”. A mai existat un bilet scris chiar de Diana în octombrie 1996, adică la două luni de la divorţul de Charles, în care era vorba despre aceeaşi premoniţie. Valetul Dianei, Paul Burrell, l-a făcut public în cartea sa din 2003, „A Royal Duty”.
O mașină condusă de Lady Di, vândută cu 650.000 de lire
O maşină care a fost folosită de regretata Prinţesă de Wales a fost vândută la licitaţie cu 650.000 de lire sterline. Diana a a condus Fordul Escort RS Turbo negru timp de aproape trei ani, din august 1985. Ea a fost fotografiată cu maşina în faţa magazinelor de tip boutique din Chelsea şi în Kensington.
Licitaţia a început de la 100.000 de lire sterline şi s-a transformat în scurt timp într-un concurs între cumpărători plini de speranţă din Dubai şi Coventry. Dar la aproximativ 450.000 de lire sterline, licitaţia principală a venit din Cheshire şi Dubai - cumpărătorul din Marea Britanie câştigând în cele din urmă.
Ai un pont sau mai multe informații pe subiect, scrie-ne pe adresa pont@click.ro!