Cel mai scurt pod din lume se află în Europa. Are sub 10 metri și face legătura între două țări
Într-o lume unde podurile uriașe leagă continente întregi și conectează țări pe distanțe impresionante, există și un pod care, deși foarte scurt, joacă un rol important în legătura dintre două state europene.

Acesta este cel mai scurt pod internațional din lume, având o lungime de doar 5,8 metri și o lățime de 1,45 metri. Dar ce face acest pod cu adevărat special nu este doar dimensiunea sa redusă, ci și faptul că traversează... fusuri orare!
Podul Internațional El Marco – o legătură între două țări și două fusuri orare
Podul care leagă satul portughez Várzea Grande din regiunea Alentejo de satul spaniol El Marco din Extremadura este cunoscut sub numele de Podul Internațional El Marco, potrivit Express.
Construit pe râul Abrilongo, acest pod oferă o experiență unică pentru cei care îl traversează, întrucât schimbă nu doar țările, dar și fusurile orare într-o secundă.
Spania folosește Ora Europei Centrale (CET/CEST), în timp ce Portugalia utilizează Ora Greenwich (GMT/BST).
Astfel, un simplu pas pe acest pod te poate „călători” cu o oră în viitor, fără ca măcar să te miști prea mult – doar 5,8 metri mai departe și ai schimbat fusul orar!
Podul actual a fost reconstruit în 2008 cu ajutorul fondurilor europene, înlocuind o punte improvizată din lemn care a fost folosită timp de mulți ani de localnici.
Noua structură este destinată pietonilor și bicicliștilor, fiind o infrastructură modernă ce asigură un acces ușor și rapid între cele două sate aflate pe malurile râului Abrilongo.
O istorie legată de contrabandă
Dar acest pod nu este doar o legătură modernă. Înainte de Acordul Schengen din 1996, care a eliminat controalele de frontieră dintre Spania și Portugalia, Podul Internațional El Marco avea o altă funcție importantă: facilita tranzacțiile ilegale.
Contrabandiștii foloseau acest pod pentru a face schimburi de bunuri precum cafea, măsline, vin sau cuțite, pe care le aduceau dintr-o țară în alta.
De-a lungul decadelor, rezidenții de pe ambele maluri au reconstruit podul de mai multe ori, atunci când acesta era luat de ape, pentru a păstra viu comerțul ilegal care prospera în acele vremuri.