Iată cum să scăpați de insomnie pe caniculă

image
Studiu: O noapte pierdută vă ajută să dormiţi bine restul verii

Reglaţi-vă somnul cu o noapte albă, în mijlocul verii, asta recomandă experţii britanici în tehnici de odihnă. Cercetătorii au descoperit că cea mai bună modalitate de a scăpa de insomnii şi de a reseta creierul este o noapte albă. Iată câteva sfaturi utile pentru a scăpa de nopţile chinuitoare din timpul caniculei!

Temperaturile extreme care s-au abătut asupra bătrânului continent sunt responsabile de peste 38% dintre cazurile de insomnie raportate, se arată într-un studiu publicat de Daily Mail şi realizat de Ministerul britanic al Sănătăţii. Cea mai bună soluţie pentru resetarea creierului şi îndepărtarea insomniilor e metoda dură, adică aceea de a nu dormi o noapte întreagă. Peste 73% dintre voluntarii care au participat la un studiu privind combaterea insomniei au recunoscut că lipsa somnului i-a vindecat de insomnie. Mai mult decât atât, după ce au pierdut o noapte, voluntarii au recunoscut că au scăpat inclusiv de depresie, anxietate şi stres. Efectele nopţii pierdute au fost benefice după doar 12 ore de la încheierea experimentului. Însă atunci când inclusiv pe timpul nopţii canicula nu ne lasă să dormim, iată ce trebuie să facem!

  • Îngheţaţi-vă cearşafurile. Puneţi feţele de pernă şi cearşaful cu care vă înveliţi într-o pungă şi băgaţi-le în congelator 30 de minute. Înainte de a vă pune la somn întindeţi-le pe pat. Aşternuturile vor scădea temperatura corpului cu 2-3˚C şi cea ambientală cu 1,5˚C, suficient pentru a adormi.
  • Ţineţi o sticlă cu apă rece lângă pat. În serile caniculare ne deshidratăm masiv pe timpul nopţii. Sticla cu apă rece de la capul patului poate avea inclusiv un rol util în reglarea temperaturii corporale dacă tamponăm uşor ceafa, încheieturile mâinilor şi o ţinem câteva secunde în spatele genunchilor.
  • Dormiţi pe podea. Aerul rece circulă la nivelul podelei şi acolo e locul ­ideal pentru a aţipi. Experţii britanici au arătat că se înregistrează o îmbunătăţire de 38% a calităţii somnului în rândul persoanelor care dorm pe saltele, pături sau izoprene faţă de cei care dorm în pat, pe timp de caniculă.
  • Folosiţi lenjerii de pat din bumbac. Chiar dacă lenjeriile din satin sau mătase par mai răcoroase, alegeţi cearşeafuri din bumbac. Acestea se răcesc mai uşor şi ajută la menţinerea temperaturii optime, oferind o mai bună ventilaţie a aerului atunci când dormiţi.
  • Evitaţi consumul de alcool înainte de culcare. Până şi berea rece cu alcool este periculoasă pe timp de caniculă. Alcoolul dilată vasele de sânge şi îngreunează autoreglarea termică. E bine ca la al doilea meci al serii de la Euro să beţi doar apă. 
  • Reduceţi consumul de curent electric. Cercetătorii britanici au descoperit că încărcătoarele telefoanelor uitate în priză, televizorul, ceasul şi chiar tabletele lăsate la încărcat cresc temperatura ambientală cu până la 2˚C.
  • Faceţi sport seara. Experţii au păreri împărţite cu privire la antrenamentele sportivilor din timpul verii. În timp ce unii susţin că perioada ideală e dimineaţa, alţii cred că după ora 20.30. Însă pentru o calitate mai bună a somnului, este ideal să vă antrenaţi 45-60 de minute după ora 20.30.
  • Duşul rece dinainte de culcare. Peste 73% dintre voluntarii care au acceptat să facă un duş rece vara, înainte de culcare au recunoscut că au avut parte de un somn adânc şi odihnitor. Evitaţi duşurile fierbinţi pe timp de caniculă pentru că amplifică disconfortul termic al organismului.
cub ionita si viorica de la clejani (1) png
colaj loredana groza jpg
cub cub anamaria prodan laurențiu reghecampf png
Athos Salome jpg
florin zalomir
cub cristian arsinel png
Funeralii Alexandru Arșinel FOTO Inquam / George Călin
foto 1 bec economic jpg
Mahdavikia jpg
Serghei Lavrov FOTO EPA-EFE
image
image
image
image
colaj mormant elisabeta a II-a
florin zalomir
calendar ortodox 2021 04 octombrie sfantul mucenic ierotei episcopul atenei png
gaze Sursă foto: Profimedia
index webp
foto 1 bec economic jpg