Un vin comun de doar 2 euro a câștigat un prestigios concurs din Franța, după ce a fost înscris în glumă
Jurații prestigiosului concurs internațional de vinuri Gilbert et Gaillard au fost păcăliți să acorde medalia de aur de anul acesta unui vin de supermarket de doar 2,50 euro, pe care l-au considerat „excepțional”.
Vinul a fost deghizat ca produs premium
Eric Boschman, numit cândva cel mai bun somelier al Belgiei, și echipa de la revista și emisiunea TV On n'est pas des pigeons, au înscris cel mai prost vin de supermarket pe care l-au putut găsi la concursul de vinuri. Sticla a fost selectată și deghizată ca produs premium, numind vinul „Chateau Colombier” și creând o etichetă mai atrăgătoare.
Participanții trebuie să plătească o taxă de intrare de 50 de euro, să trimită mostre pentru degustare și să furnizeze date de laborator, cum ar fi nivelurile de alcool și zahăr. Din fericire, această ultimă cerință a fost ocolită cu ușurință, deoarece organizatorii verifică foarte rar datele furnizate de vinificatori plătind pentru propriile teste de laborator.
Cum a decurs farsa
Pentru a-și spori șansele de a obține o poziție bună în concursul de vinuri, echipa de la On n'est pas des pigeons a trimis în laborator datele unui alt vin cu adevărat de înaltă calitate și, așa cum bănuiau, nimeni nu s-a obosit să verifice cât de autentice sunt informațiile.
De asemenea, pentru că are o reputație impecabilă, Eric Boschman a început să laude vinul de 2,50 euro ca fiind excepțional pentru colegii somelieri și pasionați de vin, mergând pe ideea că mulți dintre ei tind să fie influențați de colegii lor mai faimoși. Și a avut dreptate.
Farsa a funcționat, iar vinul ieftin a câștigat medalia de aur la cel mai recent concurs internațional de vinuri Gilbert et Gaillard, juriul descriindu-l ca fiind „suav, proaspăt și bogat, cu arome tinere curate, care promit o complexitate plăcută, foarte interesantă", conform Oddity Central.
On n’est pas des pigeons și-a dezvăluit recent farsa, avertizând oamenii pasionați de vinuri că nu toate medaliile de aur din vin sunt reale. Unele competiții sunt mai profesioniste decât altele, în timp ce unele sunt organizate doar ca o afacere.