Forbes: Facebook și Google vor dispărea în maximum opt ani

Ultima actualizare:

    Cei doi s-au reîntâlnit pe Facebook
Cei doi s-au reîntâlnit pe Facebook

Facebook și Google vor dispărea în următorii cinci sau opt ani. Aceasta este ipoteza lansată zilele trecute de revista Forbes care consideră că, deși acești mamuți ai Internetului nu vor da faliment, în câțiva ani vor aparține de domeniul trecutului.

Principalul motiv este evoluția Internetului.

„Se pare că, în spaţiul cibernetic, rezistenţa în timp a unei companii este în relaţie directă cu perioada în care s-a născut firma", scrie Eric Jackson pentru Forbes.

Acesta subliniază că în lumea Internetului au fost trei generaţii: Web 1.0, era companiilor fondate între 1994 şi 2001 - Netscape, Yahoo!, AOL, Google, Amazon şi eBay-, apoi Web 2.0, companiile fondate între 2002 şi 2009, respectiv Facebook, LinkedIn şi Groupon, iar cea de-a treia „eră", cea din 2010 încoace, cea a telefoanelor mobile.

S-a observat că, odată cu trecerea la o nouă generaţie, cea din urmă n-a putut ţine pasul şi nu s-a putut adapta schimbărilor.

Odată cu apariţia companiilor Web 2.0, s-a observat că acestea s-au îndreptat spre dimensiunea socială a interacţiunilor online. Astfel, MySpace a pus bazele unei reţele pentru pasionaţii de muzică, Facebook a „racolat" studenţii, iar LinkedIn s-a dedicat relaţiilor dintre oamenii de afaceri. Alte reţele mai puţin cunoscute în România, precum Digg, Reddit şi StumbleUpon, au demonstrat cum utilizatorii pot genera conţinut şi cum acest lucru poate crește valorea unei comunități online.

Companiile din „era" Web 1.0 n-au putut înţelege dimensiunea socială pe care se punea accent în Web 2.0 şi nu prea au reuşit să se adapteze.

După 2010 au apărut companiile sociale care şi-au îndreptat atenţia spre „telefoanele inteligente" (smartphone-uri) şi astfel a luat naştere o nouă generaţie: cea mobilă. Aceste companii prezic că în câţiva ani oamenii vor folosi aplicaţiile de pe telefoanele lor mobile în locul site-urilor. Probabil, cel mai bun exemplu este Instagram, o companie achiziţionată de curând de Facebook.

Nu vom avea niciodată Web 3.0, pentru că Web-ul e mort", mai spune Erik Jackson în materialul lui.

Companiile din Web 1.0 şi Web 2.0 încă nu ştiu cum să se adapteze noilor schimbări. Versiunile iPhone şi iPad ale reţelei de socializare Facebook lasă de dorit în comparaţie cu site-ul care poate fi accesat de pe un calculator. Aşadar, spune Jackson, până şi cea mai triumfantă companie Web 2.0 pierde teren în noua eră a Internetului.

Ţinându-se cont de experienţa companiilor Web 1.0, care nu s-au putut adapta la „era socială a Internetului", Jackson spune că nici Facebook nu se va putea adapta la generaţia mobilă, aşa cum nici Google nu s-a putut adapta la Web 2.0, deşi a avut o tentativă eşuată anul trecut - Google+.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
erotica 4512433 1280 jpg
cat jpg
image png
Arges 1 jpg
image png
tinte ale rusiei jpg
Ingrijire piele femeie FOTO Shutterstock jpg
Pensionari discută cu reprezentanții presei și oficialii Caselor de Pensii de care aparțin privind recalcularea pensiei, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
image
actualitate.net
image
actualitate.net