Frânele Duster sunt slabe?
Dacia Duster a ajuns din nou în vizorul specialiştilor francezi, însă, de data aceasta impresiile nu sunt prea bune. În urma unui test al sistemului de frânare, realizat de "Automobile Magazine", francezii au ajuns la concluzia că Duster 4X2 frânează foarte greu, iar 4X4, şi mai greu.
Să fie chiar aşa sau francezii, ca şi olandezii care au spus, recent, că Duster se răstoarnă în viraje, vor, cu orice preţ, să demonstreze că o maşină ieftină nu poate fi sigură?
Citeşte şi:
A venit cu BMW X6 să fure un Duster!
Duster se răstoarnă în viraje?
Dacia ar putea prezenta anul viitor primul monovolum
Modelului de la Mioveni, versiunea 4X2, i-au tre-buit 42, respectiv 70 m să se oprească, în timp ce versiunea 4X4 s-a oprit după 46, respectiv 75 m.Ţinând cont că testul a fost efectuat cu pneuri speciale, Continental Cross Contact, concluzia la care au ajuns francezii este că "fie aderenţa longitudinală lasă de dorit, fie frânele Duster sunt sub-dimensionate". Mai mult, diferenţa de cinci metri dintre versiunea 4X2 şi versiunea 4X4, care are 120 kg în plus şi o inerţie suplimentară a transmisiei, susţin a doua ipoteză, arată ziariştii.
Vezi şi:
Iată cu cine se bate Duster la «Maşina anului»
Dacia Duster luptă pentru Maşina Anului 2011 în Europa
Duster, la prima competiţie off-road
Testul nu l-a lăsat indiferent pe constructorul francez: "Confruntaţi cu rezultatele testelor noastre, constructorul a lansat o investigaţie internă pentru a verifica dacă modelul de test nu suferea defecţiuni tehnice", încheie "Automobile Magazine".
Tunează-ţi Duster-ul cu 1.340 de euro
Tunerul german Elia AG, a lansat primele elemente de tuning destinate SUV-ului Duster, potrivit www.zf.ro. Astfel, Elia AG propune trei tipuri de jante din aliaj: unul de 16 inchi (110 euro janta) şi două de 18 inchi cu finisare pe negru (185 euro pentru o jantă) şi pe argintiu (169 de euro).
Mai mult, Elia AG a realizat un ornament pentru evacuare şi huse din piele artificială pentru interior. La capitolul creşterea puterii motorului diesel 1,5 dCi de 110 CP Euro 5, Elia oferă un chip tuning de tip "plug'n play", prin care se câştigă 12 CP şi 25 Nm şi care costă 600 de euro, Duster ajungând, astfel, la o putere de 122 CP.