Iată ceasul mai scump decât un Ferrari
Mecanismul ceasului nu are nici o legătură cu cele tradiţionale. Seamănă mai mult cu un dispozitiv de bicicletă, rotiţele-pinion fiind poziţionate vertical. De aceea ceasul Ferrari costă 300.000 de euro.
Realizat din fibră de carbon, specifică pentru caroseriile monoposturilor Ferrari, cu rotiţele şi lanţurile sistemului mecanic concepute din aliajul plăcuţelor de frână, ceasul foloseşte tehnologia Cabestan în materie de construcţie de ceasuri.
Rezistent la presiuni de aproape o tonă, cu o curea din piele naturală, tratată precum tapiţeria unui Ferrari 458, ceasul are o autonomie de funcţionare de peste 72 de ore.
Reglajul se face cu ajutorul unor „butoane-pedale" care activează sistemul mecanic asemănător unei bicilete extrem de complicate.
Marja de eroare în contorizarea timpului este practic insignifiantă, de aproximativ 0,056 secunde la o zi.
Toate componentele sunt realizate şi asamblate manual. Ceasul a fost inaugurat odată cu lansarea pe piaţă a ultimului model Ferrari 458.
Dacă maşina costă începând de la 200.000 de euro, ceasul rotunjeşte suma până la o jumătate de milion de euro.
Fişa tehnică Ferrari 458
- motor: V8 4,5 litri - caroserie: fibră de carbon- cai putere: 572- RPM: 9000- demaraj: 100Km/h în 3,3 sec- greutate: 1380 kg- viteze: 7 trepte- preţ: peste 200.000 euro
- autonomie: 72 de ore- compoziţie: fibră carbon- piese: aliaj oţel- marjă de eroare: 0,056 sec/zi- tehnologie: Cabestan- dimensiuni: 46mm X 36mm X 15mm - poziţionare sistem mecanic: verticală- curea: piele naturală- preţ: 300.000 euro